امدادرسانی به بیش از 5300 تن در سیل و آبگرفتگی 17 استان

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور ضمن تشریح آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی در کشور اعلام کرد که طی هفت روز اخیر به بیش از 5300 نفر در 17 استان کشور امدادرسانی شده است.

بابک محمودی در گفت وگو با سوشال لند، درباره جزییات اقدامات انجام شده از سوی امدادگران جمعیت هلال احمر در سیل و آبگرفتگی 17 استان کشور گفت: پس از هشدار هفته گذشته سازمان هواشناسی، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر امدادگران خود و تجهیزات امدادی را در  استان هایی که از سوی هواشناسی با بارش شدید باران پیش بینی شده بودند، به حالت آماده باش درآورد. پس از آن با شروع بارش ها از تاریخ  12 اردیبهشت ماه تا صبح امروز شاهد وقوع سیل و آبگرفتگی در 17 استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بوراحمد، لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد بودیم.

وی با بیان اینکه در این 17 استان، مجموعا 138 مورد عملیات امداد و نجات از سوی امدادگران جمعیت هلال احمر انجام شده است، گفت: در مجموع این ماموریت ها به پنج هزار  و 369 نفر متاثر از سیل امدادرسانی شده است، همچنین 225نفر به مناطق امن انتقال داده شده و از 202 واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت. 206 نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند.

محمودی درباره اقلام توزیع شده در میان حادثه دیدگان نیز گفت: چهارهزار و 707 قوطی کنسروجات، دو هزار و 832 کیلوگرم  برنج، دوهزار و 576کیلوگرم نایلون، 604 کیلوگرم حبوبات، هزار و 484 تخته پتو، 720تخته موکت، 420 کیلوگرم روغن، 469بسته غذایی، 200 قرص نان، 324ست شستشو، 89 ست بهداشتی و 46دستگاه چادر امدادی، توسط نیروهای جمعیت هلال احمر در بین متاثرین توزیع شده است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد:242تیم عملیاتی متشکل 881 نفر امدادگر و نجاتگر در این ماموریت ها حضور داشته به متاثرین از سیل و آبگرفتگی امدادرسانی کردند.

پایان خبر سوشال لند

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "امدادرسانی به بیش از 5300 تن در سیل و آبگرفتگی 17 استان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "امدادرسانی به بیش از 5300 تن در سیل و آبگرفتگی 17 استان"، کلیک کنید.