ضرورت تحول ساختاری روابط عمومی ها و نقش کلیدی آن در مدیریت بحران و ارتباطات اجتماعی

ضرورت تحول ساختاری روابط عمومی ها و نقش کلیدی آن در مدیریت بحران و ارتباطات اجتماعی

به گزارش خبرنگار سوشال لند از خوزستاننعیم حمیدی در نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی ادارات دزفول که روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار شد با تسلیت سالگرد شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش و گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی این مناسبت ها را فرصتی برای تجدید قوا و ترسیم رویکردهای جدید در این حوزه دانست.

وی با اشاره به در پیش بودن چهارم خرداد روز گرامیداشت پایداری و مقاومت مردم دزفول افزود: “دزفول به واسطه مقاومت سترگ مردم شهیدپرور آن و تربیت فرماندهان بزرگی که نقش اساسی در پیشبرد اهداف دفاع مقدس داشتند همواره مایه افتخار بوده است.

حمیدی در ادامه مشکلات ساختاری روابط عمومی ها را مورد بررسی قرار داد و به عدم تعریف جایگاه مناسب در چارت تشکیلاتی اشاره کرد. وی این مسأله را یکی از اصلی ترین چالش ها در این حوزه دانست و گفت: “این نقیصه باعث شده تا مدیران در تأمین امکانات فضای فعالیت و اعتبارات نگاهی حاشیه ای به روابط عمومی ها داشته باشند.

سرپرست روابط عمومی استانداری خوزستان با تاکید بر جایگاه ویژه روابط عمومی ها در دیگر کشورهای جهان خاطرنشان کرد: “روابط عمومی پیشانی و زبان هر دستگاه است و باید با انتخاب افراد توانمند اندیشمند و با مطالعه به ایفای نقش واقعی خود بپردازد.

وی در ادامه مفهوم «واقعیت» و «موقعیت» را تفکیک کرد و توضیح داد: “واقعیت ها اتفاقاتی هستند که رخ می دهند و ما باید خود را با آن ها تطبیق دهیم اما موقعیت ها را خودمان می سازیم.” حمیدی با ذکر مثال ثبت روز دزفول در تقویم ملی افزود: “روابط عمومی ها باید علاوه بر مدیریت واقعیت ها با خلق موقعیت های جدید فضای فعالیت را برای دستگاه ها و مردم فراهم کنند.

وی همچنین بر لزوم ایجاد وحدت رویه در تصمیم گیری های بحرانی تاکید کرد و گفت: “در زمان بحران روابط عمومی ها باید با هم افزایی و هماهنگی اقدام کنند تا به بهترین شکل ممکن اطلاعات صحیح به مردم منتقل شود.

سرپرست روابط عمومی استانداری خوزستان با اشاره به اهمیت اقناع سازی در ارتباطات گفت: “سه عنصر اصلی اقناع سازی صداقت شفافیت و استفاده از زبان روز است. اگر پیام های ما فاقد صداقت باشد هیچ هزینه ای نمی تواند مردم را قانع کند.

حمیدی همچنین گسترش رسانه های دیجیتال را فرصتی برای بهبود روابط عمومی ها دانست و گفت: “روابط عمومی ها باید خود را با فضای جدید رسانه ای تطبیق دهند و از ابزارهایی مانند انیمیشن کلیپ و موسیقی برای انتقال پیام استفاده کنند.

وی در پایان از برنامه ریزی برای برگزاری نشست مشترک با صنایع دزفول جهت تجهیز روابط عمومی ها خبر داد و افزود: “اگر روابط عمومی ها به امکانات و تجهیزات لازم مجهز شوند می توانند نقش خود را به بهترین نحو ایفا کنند.” همچنین حمیدی از مدیران روابط عمومی خواست در جشنواره «سلام خوزستان» مشارکت فعال داشته باشند و آثار خود را برای داوری ارائه دهند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ضرورت تحول ساختاری روابط عمومی ها و نقش کلیدی آن در مدیریت بحران و ارتباطات اجتماعی" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ضرورت تحول ساختاری روابط عمومی ها و نقش کلیدی آن در مدیریت بحران و ارتباطات اجتماعی"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه