چقدر سرمایه از بورس خارج شد؟

چقدر سرمایه از بورس خارج شد؟
آفتاب نیوز :

شاخص کل بورس شنبه سبزی داشت و بعد از تجربه ۱۱ روز خروج بی امان سرمایه توانست شاهد ورود پول یک میلیاردی باشد. روندی که البته ادامه نیافت و این سبز در دومین روز هفته به شدت کمرنگ شد و بعد از آن نیز خونین رنگ شد. خروج سرمایه از سر گرفته شد. میانگین ارزش معاملات خرد در این هفته با رشد نسبت به هفته قبل (به دلیل افزایش دامنه نوسان به ۳ درصد) ۳ هزار و ۲۹۴ میلیارد تومان بود و روند رو به افولی تا سه شنبه داشت.

شنبه: روز طلایی بازار بود ارزش معاملات خرد در اولین روز هفته به ۴ هزار و ۳۰۲ میلیارد تومان رسید تا بیشترین مقدار را در ۱۱ روز معاملاتی پیش از آن باشد. همچنین شنبه و در دقایق آخر معاملات پول حقیقی وارد بازار شد تا این طلسم هم بعد از ۱۰ روز شکسته شود. همچنین بعد از ۱۱ روز معاملاتی خروج سرمایه یک میلیارد تومان نقدینگی وارد بازار شد.

یکشنبه: ارزش کل معاملات بازار در یکشنبه به ۲۶ هزار و ۱۷۸ میلیارد تومان رسید که از این مبلغ ۴ هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم بوده است. امروز ۱۶ درصد از کل ارزش معاملات مربوط به معاملات خرد بود. همچنین با توقف ورود پولی که دیروز بعد از ۱۱ روز تجربه شده بود و بازار سرمایه مجددا ۳۲۳ میلیارد تومان سرمایه حقیقی از دست داد.

دوشنبه: ارزش معاملات کل بازار بالغ بر ۲۷۰ هزار میلیارد تومان بود ولی ارزش معاملات خرد با افتی ۳۹ درصدی نسبت به یکشنبه به ۲۵۰۰ میلیارد تومان رسید. بیش از ۹۷ درصد از کل ارزش معاملات امروز متعلق به اوراق مشارکت بود. همچنین حدود ۵۵۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد تا روند خروج سرمایه خرد از بازار همچنان ادامه داشته باشد. این در حالی بود که در سومین روز هفته از صندوق های درامد ثابت هم نقدینگی خارج شد.

سه شنبه: ۴۳۱ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد. ارزش کل معاملات بازار در این روز ۳۰ هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان بود که از این مبلغ ۲ هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم بود. از طرفی صندوق های طلا با افت قیمت اما با ورود پول مواجه بودند به این معنا که با افزایش ریسک ها در بورس مردم صندوق های طلا را به عنوان فرصتی برای سرمایه گذاری با ریسک کم می بینند.

مطالعه بیشتر: صندوق املاک و و مستغلات در راه ورود به بازار سرمایه
چهارشنبه: ارزش کل معاملات امروز ۱۳ هزار و ۹۷۵ میلیارد تومان بود که در مقایسه با روز گذشته با افت مواجه شد اما از این مبلغ ۳ هزار و ۱۷۹ میلیارد تومان مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم بود که نسبت به سه شنبه رشد داشت. در آخرین روز معاملاتی هفته ۲۲۲ میلیارد تومان سرمایه از بازار خارج شد و به این ترتیب چهارمین روز متوالی خروج سرمایه از بورس رقم خورد.

بازار سرمایه در حالی به استقبال هفته جدید می رود که احتمال تنش ها دوباره شدت گرفته است. در صورتی که شاهد اتفاق جدیدی باشیم به تبع ریزش ها تداوم می یابد و احتمال محدودیت مجدد دامنه نوسان نیز وجود دارد. در غیر این صورت هم البته با تداوم این احتمال بازار سرمایه وضعیت سختی را پیش رو دارد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چقدر سرمایه از بورس خارج شد؟" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چقدر سرمایه از بورس خارج شد؟"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه