طرح نهضت ملی مسکن یادگار شهید رییسی است

طرح نهضت ملی مسکن یادگار شهید رییسی است

سوشال لند/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه طرح نهضت ملی مسکن یادگار شهید آیت الله رییسی است، گفت: انتظار می رود اعضای شورای تامین مسکن و فرمانداران نسبت به این امر اهتمام ویژه داشته باشند، تا اربعین شهدای خدمت، انتخابات و هفته دولت شاهد اتفاق های فوق العاده باشیم.

غلامعلی حیدری امروز (16 خرداد ماه) در جلسه شورای تامین مسکن چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم توجه ویژه به بحث نهضت ملی مسکن، اظهار کرد: از حوزه های جهش تولید، بحث مسکن است که می تواند بسیار موثر باشد، کما اینکه اهتمام به این موضوع منجر به ایجاد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و بهبود در کسب و کارها می شود.

وی ادامه داد: یکی از کارگروه های رونق بخشی، تولید انبوه مسکن است که در حقیقت 100 صنعت را می تواند فعال کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بحث نهضت ملی مسکن قانونی بوده است که از سوی هییت دولت ابلاغ شد، گفت: برای این موضوع زمینه سازی فوق العاده ای انجام شده است که باید از آن ها استفاده و به صورت ویژه تمرکز جدی بر نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاها انجام شود.

وی بیان کرد: با یکی از بانک های عامل 5804 قرارداد بسته شده است که باید تا هفته دولت به افتتاح برسند، زیرا مانع و مشکلی در پرداخت تسهیلات این تعداد مسکن وجود ندارد. از طرفی باید فرمانداران با بازدید، نظارت جدی و اقدام بهنگام موانع را برطرف کنند، باید واحدهای انبوه ساز تا پایان خرداد ماه هرچه سریع تر امتیازبندی و قیمت گذاری شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طرح جوانی جمعیت نیز تا هفته دولت باید تعیین تکلیف شود. همچنین برای زمین هایی که قرعه کشی انجام شده است باید تا پایان خرداد ماه تحویل متقاضی شود، باید در جلسه آینده شورا، گزارش عملی در این زمینه ارایه شود.

حیدری بر بازدید میدانی فرمانداران به صورت هفتگی با هدف احصا و رفع موانع طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان ها تاکید کرد و گفت: باید تیم های پیمانکاری، کارگری و خدماتی چند برابر شود، زیرا فصل کار در استان محدود است. همچنین لازم است شرکت های خدمات رسان از جمله آب و برق کارگاهی را تامین کنند.

وی بر لزوم آماده سازی زمین های طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و افزود: باید به سرعت ماشین آلات از طریق بنیاد مسکن افزوده و آماده سازی زمین ها انجام شود، حتی برای سرعت بخشی به کارها می توان از امکانات شهرداری ها استفاده کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه اظهار کرد: امتیازات ویژه ای برای بافت های فرسوده در نظر گرفته شده که لازم است فرمانداران و اعضای شورای تامین مسکن شهرستان ها و استان این موضوع را با جدیت دنبال کنند و دستگاه های مربوط نیز وظایف خود را انجام دهند.

وی گفت: راه و شهرسازی نیز موظف است فرآیندها را کوتاه کند. همچنین طبق قانون ماده 18 شورای عالی مسکن، باید مدرسه و زیرساخت های لازم در مناطق طرح نهضت ملی مسکن تامین شود.

حیدری بیان کرد: باید در همه شهرها و روستاهای استان مشکل تامین زمین برطرف شود، البته محل هایی که اراضی دولتی داشتند حداکثر همکاری از سوی دستگاه ها برای تامین زمین را انجام دهند.

وی بر لزوم انجام هرچه سریع تر نهضت ملی مسکن دانشگاهیان، تعیین تکلیف زمین های ایثارگران توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و تعیین تکلیف 15 هکتاری زمین در لردگان که جزو منابع طبیعی بوده است، تاکید کرد.

پایان خبر سوشال لند 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "طرح نهضت ملی مسکن یادگار شهید رییسی است" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "طرح نهضت ملی مسکن یادگار شهید رییسی است"، کلیک کنید.