در وعده های سحر چه موادغذایی مصرف شود

در وعده های سحر چه موادغذایی مصرف شود

سوشال لند/خراسان جنوبی رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در وعده های سحر باید از منابع مغذی استفاده کرد مخصوصا از سبزیجات که از کم آبی بدن جلوگیری می کنند و مصرف مواد غذایی شیرین در وعده سحری توصیه نمی شود.

سیده سمیه اصغری، در گفت وگو با سوشال لند بیان کرد: وعده سحری و دو وعده افطار و شام وعده های اصلی در ایام روزه داری هستند؛ به ویژه افرادی که در طول روز فعالیت بیشتری دارند لذا لازم است غذاهای وعده سحری حاوی انرژی و مواد مغذی لازم برای حفظ کارایی و جلوگیری از کم آبی بدن، ضعف و خستگی باشد.

وی بیان کرد: باید از غذاهای کم حجم و غنی از مواد مغذی که کم نمک، کم چرب و کم شیرین هستند استفاده شود و اصولا مصرف زیاد قند، نمک و چربی موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود.

اصغری افزود: مقدار مناسبی از سبزی های مختلف (سبزی خوردن و سالاد ) مصرف شود چراکه دارای مواد مغذی مختلف و آب بوده و علاوه بر تامین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن، از تشنگی و خشکی گلو، جلوگیری می کند.

رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: باید در وعده سحر سبزی هایی که آب بیشتری دارند و در طول روز از تشنگی و کم آبی بدن جلوگیری می کنند مثل (کاهو، خیار و گوجه فرنگی) مصرف شود و از  نوشیدنی های خیلی شیرین مانند نوشابه های گازدار، شربت ها و چای خیلی شیرین و پررنگ که  موجب تشنگی، خشکی دهان و گلو در طول روز می شود و در وعده سحر مصرف نشوند. 

وی افزود: چای پررنگ مضر است و می تواند موجب دفع آب بدن وکم آبی در طول روزه داری شود.

اصغری بیان کرد: غذاهای پرپروتیین مثل کباب و جوجه کباب، ماهی و غذاهای خشک و پرروغن مثل کتلت و کوکو، سوسیس و کالباس، پیتزا، کله پاچه و همچنین غذاهای چرب و سرخ شده و پرادویه موجب احساس تشنگی و خشکی دهان در طول روز می شود.

رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: غذاهای ساده و سبک مثل انواع پلو و خورش در حجم کم (برای افرادی که فعالیت بدنی بیشتری در طول روز دارند) و یا غذاهای سبک تر شبیه وعده صبحانه (برای افرادی که در طول روز فعالیت کمی دارند) برای وعده سحر می تواند مناسب باشد.

وی خاطرنشان کرد: مواد غذایی شیرین با تحریک انسولین و ورود سریع قند خون به داخل سلول ها و در نتیجه افت قند خون موجب گرسنگی زودرس می شود و بهتر است در وعده سحر استفاده نشوند.

پایان خبر سوشال لند

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "در وعده های سحر چه موادغذایی مصرف شود" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "در وعده های سحر چه موادغذایی مصرف شود"، کلیک کنید.