۲۵۰۰ نفر ظرفیت اشتغالزایی معادن خراسان شمالی

۲۵۰۰ نفر ظرفیت اشتغالزایی معادن خراسان شمالی

سوشال لند/خراسان شمالی مدیر کل صمت خراسان شمالی گفت: ظرفیت اشتغالزایی استان در حوزه معدن حدود ۲۵۰۰ نفر است.

 حسین حاجی بگلو در گفت و گو با سوشال لند اظهارکرد: ظرفیت اشتغالزایی استان در حوزه معدن این استان ۲۴۸۸ نفر و سرمایه گذاری در این بخش ۴۸۱۵ میلیارد ریال است.

 وی با اشاره به اینکه این استان در حوزه معدن شاخص اما در کشور ناشناخته است بیان کرد: خراسان شمالی در حوزه معدن ظرفیت های زیادی دارد که اگر مواد معدنی فرآوری شود شاهد جهش اقتصادی بزرگی در این منطقه خواهیم بود. 

 حاجی بگلو افزود: اختصاص تسهیلات به معدن کاران استان که از نیازهای اولیه آنهاست می تواند فرآوری محصولات معدنی را رقم بزند و مانع از فروش خام مواد معدنی شود.

وی ادامه داد: به استناد گزارش موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی رتبه بندی استان های محروم و کمتر توسعه یافته کشور استان خراسان شمالی با توجه به ظرفیت هاو تعداد بنگاه و اشتغال در حوزه صنعت معدن تجارت و خدمت بررسی و سنجیده شده است.

حسین حاجی بگلو بیان کرد: در حال حاضر با ارائه خدمات شاهد ارتقاء چند رتبه ای استان بودیم.
 
 به گفته این مقام مسئول با توجه به ظرفیت های استان و تعداد بنگاه ها در حوزه صنعت معدن تجارت و خدمات؛ سهم اشتغال صنعتی و معدنی استان در کشور سنجیده شده است که از لحاظ محرومیت خراسان شمالی جزء استان های محروم کشور است و در حال حاضر با ارائه خدمات مدیران دستگاه های نظارتی و اجرایی و رهنمود های استاندار و نمایندگان این استان جایگاه استان ارتقا و رشد یافته است.

 به گفته وی رتبه بندی استان های محروم کشور با توجه به سطح توسعه یافتگی صنعتی معدنی و تجاری بر اساس شاخص های اشتغال بخش صنعت معدن و تجارت تعداد بنگاه های صنعتی و معدنی استان درصد سهم اشتغال صنعتی و معدنی استان از کل کشور  تعداد بنگاه های راکد صنعتی و معدنی تعداد شهرک و ناحیه صنعتی جمعیت نرخ بیکاری و نرخ مشارکت استان صورت گرفت.

مدیر کل صمت استان با بیان اینکه در تمامی شاخص ها شاهد رشد چندین برابر بودیم از رشد صدور مجوزهای معدنی و صنعتی در استان خبر داد.

وی با اشاره به افزایش صدور پروانه های بهره برداری صنعتی و ایجاد اشتغال در استان اظهار کرد: طی یک سال اخیر صدور ۶۳ پروانه بهره برداری صنعتی با اشتغالزایی ۷۲۹ نفر و سرمایه گذاری ۱۵۶۱۹۸۱۱ میلیون ریال همچنین صدور پنج پروانه بهره برداری معدنی با اشتغالزایی ۳۵ نفر و میزان سرمایه گذاری ۱۳۲۸۸۳ میلیون ریال و ۱۴ پروانه اکتشاف و دو گواهی کشف تاکنون به ثبت رسیده است.

 حاجی بگلو افزایش صدور جوازهای تاسیس صنعتی را و پای کار آوردن سرمایه گذاران را نیز مهم برشمرد و از صدور ۷۴۳ جواز تاسیس صنعتی طی یک سال اخیر و رشد ۴۰ درصدی صدور جوازهای تاسیس صنعتی خبر داد.

 به گفته وی طی این مدت تعداد ۱۵۳۸ مورد جواز صنعتی فعال به مبلغ سرمایه گذاری ۴۳ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۲۴ هزار نفر انجام گرفته است.

پایان خبر سوشال لند

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "۲۵۰۰ نفر ظرفیت اشتغالزایی معادن خراسان شمالی" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "۲۵۰۰ نفر ظرفیت اشتغالزایی معادن خراسان شمالی"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه