کاهش 27 درصدی تصادف موتورسواران در پایتخت/ ضرورت اصلاح نحوه استفاده از موتورسیکلت در تهران

کاهش 27 درصدی تصادف موتورسواران در پایتخت/ ضرورت اصلاح نحوه استفاده از موتورسیکلت در تهران

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، از کاهش 27 درصدی تصادفات موتورسیکلت ها در پایتخت با اجرای طرح 10 خبر داد.

به گزارش سوشال لند، سرهنگ مصطفی زینی وند با اشاره به اجرای طرح 10 از سوی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ما در پلیس راهور با اجرای طرح 10 مربوط به موتورسیکلت ها سه هدف را دنبال می کنیم. هدف اول طرح، مربوط به اقدامات مهندسی ترافیک است که شامل ساماندهی محل مناسب توقف موتورسیکلت ها ، خطوط ویژه تردد موتورسیکلت سواران، احداث پل موتور رو ، محدودسازی تردد موتورسیکلت ها در پیاده روها و باز طراحی پیاده روها ، حذف بریدگی های مازاد و غیر ضروری در خطوط ویژه برای کنترل ترددها بوده که برخی از این اقدامات در دست انجام است. 

ایجاد توقفگاه برای موتورسیکلت ها در پایتخت

وی با اشاره به نگاه ویژه به موتورسیکلت ها به عنوان وسیله نقلیه در این طرح افزود: به عنوان مثال در شهر تهران، محل هایی که تقاضا برای پارک موتورسیکلت ها زیاد بود؛ شناسایی شد و با انجام اقداماتی نظیر خط کشی، نصب تابلو و علایم، محل هایی برای توقف و پارک موتورسیکلت ها ایجاد شد.

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: البته هنوز تعداد این توقف گاه ها کم است و ما به دنبال افزایش آن هستیم اما این اقدامات باعث می شود موتورسیکلت ها در محل های صحیح پارک شده و هم نظم شهر حفظ شود و هم پارک این وسایل نقلیه برای سایرین مزاحمت ایجاد نکند. اهداف دیگر ما در این طرح، شامل فرهنگ سازی و اعمال قانون است که در مراحل بعدی قرار دارند. 

موتورسیکلت ها در روز هم با چراغ روشن تردد کنند

وی با اشاره به فرهنگ سازی در این طرح افزود: به عنوان مثال در زمینه فرهنگسازی ما از موتورسیکلت سواران می خواهیم حتی در طول روز نیز با چراغ روشن در معابر تردد کنند تا اینگونه رانندگان دید بهتری به موتورسیکلت ها داشته باشند. 

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه متخلفان اعمال قانون می شوند؛ ادامه داد: متاسفانه یکی از اقدامات بسیار خطرناک موتورسواران، تردد در خلاف جهت خیابان ها و اتوبان هاست که برخورد با آنها در این طرح دیده شده و سومین هدف ما از اجرای این طرح است.

زینی وند گفت: تردد در خلاف جهت باعث می شود موتورسیکلت در نقطه کور رانندگانی قرار گیرد که در جهت صحیح مسیر خیابان تردد می کنند. به همین دلیل رانندگان نمی توانند واکنش صحیح و به موقعی را در برخوردها از خود نشان دهد که می تواند باعث مرگ راکبان موتورسیکلت ها شود. بنابراین با این متخلفان نیز برخورد قانونی صورت می گیرد. 

طرح 10 تصادفات را کاهش داد

وی افزود: با اجرای طرح10 ، شاهد هستیم که در دوماهه اخیر سال جاری، تصادفات مربوط به موتورسیکلت ها 27 درصد کاهش یافته است که این مسیله نشان از موفقیت آمیز بودن این طرح دارد. همچنین با روشن گذاشتن چراغ ها در طول روز نیز، پنج تا 10 درصد از میزان تصادفات کاهش یافت.

زینی وند گفت: موتورسیکلت یکی از وسایل نقلیه ای است که باید نحوه استفاده از آن در شهر تهران اصلاح شود تا جان های کمتری از دست بروند ما با اجرای این طرح قصد داریم تردد موتورسیکلت ها را سامان ببخشیم.

پایان خبر سوشال لند 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کاهش 27 درصدی تصادف موتورسواران در پایتخت/ ضرورت اصلاح نحوه استفاده از موتورسیکلت در تهران" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کاهش 27 درصدی تصادف موتورسواران در پایتخت/ ضرورت اصلاح نحوه استفاده از موتورسیکلت در تهران"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه