پل کانال چاکائو در شیلی جزیره شیلوئه را به سرزمین اصلی متصل می کند و با طول حدود ۲.۷۵ کیلومتر یکی از طولانی ترین پل های معلق آمریکای جنوبی خواهد بود که ساخت آن در حال تکمیل است.
پل کانال چاکائو سازه ای عظیم و جاه طلبانه در جنوب شیلی است که با هدف اتصال جزیره بزرگ و زیبای شیلوئه به خاک اصلی کشور بر فراز کانال مواج و پرچالش چاکائو در حال احداث است. این پروژه که از دهه ها پیش مطرح بوده و در سال های اخیر وارد فاز اجرایی جدی شده نه تنها یک دستاورد مهندسی بزرگ محسوب می شود بلکه تأثیر عمیقی بر زندگی ساکنان شیلوئه و توسعه اقتصادی و گردشگری منطقه خواهد داشت. عبور از این کانال همیشه با چالش های خاص خود از جمله جریان های قوی اقیانوسی و شرایط جوی متغیر همراه بوده است. به همین دلیل احداث پلی مقاوم و ایمن بر فراز این آبراه نیازمند دانش فنی پیشرفته و سرمایه گذاری قابل توجهی بوده است. این پل با طراحی مدرن خود قرار است مسیر ارتباطی امن و دائمی را فراهم آورد و محدودیت های حمل و نقل دریایی را از بین ببرد. فراتر از کارکرد عملیاتی پل کانال چاکائو به نمادی از پیشرفت و اتصال در منطقه تبدیل شده و توجهات بسیاری را از سراسر جهان به خود جلب کرده است.

پل کانال چاکائو پروژه ای زیرساختی در مقیاس بزرگ است که در منطقه لوس لاگوس در جنوب کشور شیلی واقع شده است. این پل بر فراز کانال چاکائو ساخته می شود که جداکننده جزیره شیلوئه از سرزمین اصلی آمریکای جنوبی است. ایده احداث چنین پلی برای بهبود دسترسی به جزیره شیلوئه که دومین جزیره بزرگ شیلی است از دهه ۱۹۷۰ میلادی مطرح بود اما به دلایل مختلف از جمله مسائل مالی و فنی اجرای آن به تعویق افتاد. در نهایت عملیات ساخت این پل معلق عظیم در سال ۲۰۱۴ آغاز شد. این پروژه توسط کنسرسیومی متشکل از شرکت های بین المللی و شیلیایی در دست اجرا قرار گرفت و هدف از آن ایجاد یک مسیر زمینی پایدار و مطمئن برای اتصال ساکنان و بازدیدکنندگان جزیره به شبکه جاده ای ملی بود.
طول تقریبی پل کانال چاکائو حدود ۲.۷۵ کیلومتر (۲۷۵۰ متر) است و آن را به یکی از طولانی ترین پل های معلق در قاره آمریکای جنوبی تبدیل خواهد کرد. این پل دارای دو برج اصلی است که کابل های نگهدارنده عرشه پل را در ارتفاع بالا مهار می کنند. ارتفاع این برج ها به ترتیب حدود ۱۷۵ متر و ۱۶۰ متر است. عرشه پل شامل چهار خط ترافیکی برای عبور وسایل نقلیه خواهد بود که امکان تردد روان تر و سریع تر را نسبت به استفاده از کشتی های باربری و مسافربری فعلی در کانال فراهم می آورد. طراحی پل به گونه ای است که بتواند در برابر شرایط سخت محیطی منطقه از جمله بادهای شدید جریان های دریایی قوی و فعالیت های لرزه ای مقاومت کند. هزینه ی برآورد شده برای ساخت این پروژه عظیم بیش از ۷۴۰ میلیون دلار آمریکا است.
یکی از چالش های اصلی در ساخت پل کانال چاکائو ماهیت متغیر و گاهی خشن کانالی است که پل بر روی آن قرار می گیرد. کانال چاکائو محل تلاقی آب های اقیانوس آرام و آب های داخلی است که منجر به ایجاد جریان های جزر و مدی قوی و تلاطم قابل توجهی می شود. علاوه بر این منطقه جنوب شیلی مستعد بادهای شدید و شرایط آب و هوایی نامساعد است که همگی بر فرآیند ساخت و پایداری بلندمدت سازه تأثیرگذار هستند. این شرایط محیطی طراحی و اجرای پل را پیچیده تر کرده و نیازمند استفاده از تکنیک های مهندسی پیشرفته و مواد با کیفیت بالا بوده است. با وجود برخی وقفه ها و چالش ها در طول فرآیند ساخت پیشرفت پروژه ادامه دارد و تکمیل آن نقطه عطفی مهم در توسعه زیرساخت های حمل و نقل شیلی خواهد بود.
اتصال جزیره شیلوئه به سرزمین اصلی از طریق پل کانال چاکائو مزایای اقتصادی و اجتماعی قابل توجهی به همراه خواهد داشت. دسترسی آسان تر و قابل پیش بینی تر تجارت و حمل و نقل کالا را تسهیل می کند و امکان توسعه بیشتر صنایع محلی مانند کشاورزی ماهیگیری و گردشگری را فراهم می آورد. همچنین این پل دسترسی ساکنان جزیره به خدمات بهداشتی آموزشی و سایر امکانات در سرزمین اصلی را بهبود می بخشد. از سوی دیگر برخی نگرانی ها در مورد تأثیرات زیست محیطی پروژه بر اکوسیستم حساس کانال و همچنین تأثیرات فرهنگی و اجتماعی افزایش دسترسی بر جامعه سنتی شیلوئه وجود دارد که نیازمند مدیریت دقیق و برنامه ریزی مناسب است. با این حال انتظار می رود این پل در نهایت نقش کلیدی در یکپارچگی بیشتر منطقه و بهبود کیفیت زندگی ایفا کند.
با ترسناک ترین پل های معلق دنیا آشنا شوید
پل های معلق سازه هایی شگفت انگیز و در عین حال برای بسیاری ترسناک هستند. قدم گذاشتن بر روی پلی که تنها توسط کابل های ضخیم در ارتفاعی سرسام آور بر فراز دره ها رودخانه ها یا تنگه ها معلق مانده است تجربه ای بی نظیر از هیجان و دلهره را به همراه دارد. این سازه های مهندسی نه تنها شاهکارهایی از نبوغ بشری در غلبه بر موانع طبیعی هستند بلکه مقاصد جذابی برای گردشگرانی محسوب می شوند که به دنبال تجربه های آدرنالین ساز و مناظر خیره کننده هستند. در سراسر جهان پل های معلق متعددی وجود دارند که هر یک به دلیل ارتفاع زیاد طول چشمگیر طراحی خاص یا موقعیت جغرافیایی منحصربه فرد شهرت یافته اند. برخی از آن ها به دلیل کف شیشه ای یا سازه لرزانشان حس ترس را دوچندان می کنند. آشنایی با این پل های هیجان انگیز می تواند تصویری از اوج هنر مهندسی و همچنین جسارت انسان در مواجهه با ارتفاع را ارائه دهد.
پل شیشه ای ژانگجیاجی
پل شیشه ای ژانگجیاجی در چین یکی از مشهورترین و برای بسیاری ترسناک ترین پل های معلق دنیاست. این پل در پارک ملی جنگلی ژانگجیاجی واقع شده و به دلیل کف تمام شیشه ای خود شهرت دارد که به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا در ارتفاعی حدود ۳۰۰ متری منظره دره و صخره های زیر پای خود را به وضوح مشاهده کنند. این شفافیت حس معلق بودن در هوا را القا کرده و تجربه ای فراموش نشدنی اما دلهره آور ایجاد می کند. پل ژانگجیاجی دارای طولی حدود ۴۳۰ متر است و در زمان افتتاح در سال ۲۰۱۶ رکورد بلندترین و طولانی ترین پل شیشه ای جهان را از آن خود کرد. ساخت این پل با استفاده از شیشه های بسیار مقاوم و لایه ای انجام شده و علی رغم ظاهر ترسناکش از نظر ایمنی بسیار مستحکم است و برای اطمینان بازدیدکنندگان آزمایش های مقاومت متعددی بر روی آن انجام شده است.
عبور از روی پل شیشه ای ژانگجیاجی چالشی برای افراد دارای ترس از ارتفاع محسوب می شود. با این حال مناظر پانورامایی و خیره کننده ای که از بالای پل قابل مشاهده است بسیاری را ترغیب به غلبه بر ترس خود می کند. این پل به سرعت به یکی از مقاصد گردشگری محبوب در چین تبدیل شد و روزانه پذیرای تعداد زیادی بازدیدکننده است. مدیریت پارک ملی برای حفظ ایمنی و جلوگیری از ازدحام بیش از حد محدودیت هایی را برای تعداد افرادی که می توانند همزمان بر روی پل قرار گیرند اعمال کرده است. تجربه راه رفتن بر روی این سازه شیشه ای معلق ترکیبی از هیجان ترس و تحسین از زیبایی های طبیعی و دستاوردهای مهندسی است که آن را در فهرست پل های معلق برجسته جهان قرار می دهد.
پل معلق منطقه زیبای هونگیاگو
پل معلق شیشه ای هونگیاگو یکی دیگر از سازه های دلهره آور چین است که در منطقه دیدنی هونگیاگو در استان هبئی واقع شده است. این پل نیز مانند همتای خود در ژانگجیاجی دارای کفی شیشه ای است اما با طولی نزدیک به ۴۸۸ متر در حال حاضر عنوان طولانی ترین پل شیشه ای جهان را در اختیار دارد. این پل در سال ۲۰۱۷ افتتاح شد و بر فراز دره ای عمیق و زیبا کشیده شده است. ارتفاع آن از سطح دره حدود ۲۱۸ متر است که قدم زدن بر روی شیشه در این ارتفاع تجربه ای هیجان انگیز و برای برخی ترسناک را رقم می زند. سازه پل از فولاد و شیشه های مقاوم ساخته شده و طراحی آن به گونه ای است که بتواند در برابر بادهای شدید مقاومت کند و لرزش های خفیفی را برای افزایش حس هیجان ایجاد کند.
پل شیشه ای هونگیاگو ظرفیت پذیرش همزمان حدود ۶۰۰ نفر را دارد و بازدید از آن نیازمند خرید بلیط است. این پل بخشی از مجموعه تفریحی منطقه هونگیاگو است که شامل مسیرهای پیاده روی آبشارها و سایر جاذبه های طبیعی می شود. هدف از ساخت این پل جذب گردشگر بیشتر به منطقه و ارائه تجربه ای متفاوت و هیجان انگیز بوده است. راه رفتن بر روی این پل معلق و تماشای مناظر طبیعی اطراف از طریق کف شیشه ای چشم اندازی بی نظیر و نفس گیر از زیبایی های هونگیاگو را ارائه می دهد. این پل نشان دهنده پیشرفت های چشمگیر چین در زمینه مهندسی پل سازی و استفاده از مواد نوین مانند شیشه در سازه های بزرگ مقیاس است که مرزهای طراحی و تجربه گردشگری را جابجا می کند.
پل معلق کاپیلانو
پل معلق کاپیلانو در ونکوور شمالی بریتیش کلمبیا کانادا یکی از قدیمی ترین و معروف ترین پل های معلق توریستی در جهان است. این پل در سال ۱۸۸۹ برای اولین بار با استفاده از طناب های کنفی و الوارهای چوبی ساخته شد و بر فراز رودخانه کاپیلانو در ارتفاع ۷۰ متری از سطح آب کشیده شد. در طول سالیان برای افزایش ایمنی و دوام سازه پل بازسازی و با کابل های فولادی مستحکم و بتن جایگزین شد اما حس ماجراجویانه و ترسناک قدم زدن بر روی آن همچنان حفظ شده است. طول این پل حدود ۱۴۰ متر است و در میان جنگل های انبوه و سرسبز منطقه قرار گرفته است.
پل معلق کاپیلانو بخشی از یک پارک خصوصی با جاذبه های متعدد است که شامل مسیرهای پیاده روی در ارتفاع (Cliffwalk) و مسیرهای معلق بر روی درختان (Treetops Adventure) نیز می شود. این مجموعه تفریحی سالانه پذیرای هزاران بازدیدکننده از سراسر جهان است. عبور از روی پل کاپیلانو که در ارتفاعی قابل توجه قرار دارد و با هر قدم کمی نوسان می کند تجربه ای هیجان انگیز است. مناظر اطراف پل شامل رودخانه خروشان در پایین و درختان کهنسال بسیار زیبا و چشم نواز است. قدمت تاریخی پل و موقعیت آن در دل طبیعت بکر ترکیبی جذاب برای گردشگرانی ایجاد کرده که به دنبال ترکیبی از تاریخ طبیعت و هیجان هستند. بازسازی ها و تقویت های انجام شده بر روی پل ایمنی آن را تضمین می کند اما حس ترس و هیجان ناشی از ارتفاع و نوسان همچنان پابرجاست.
پل معلق تنگه رویال
پل معلق تنگه رویال در ایالت کلرادو آمریکا یکی از بلندترین و شناخته شده ترین پل های معلق در این کشور است. این پل در سال ۱۹۲۹ ساخته شد و بر فراز رودخانه آرکانزاس در ارتفاعی خیره کننده حدود ۲۹۱ متر (۹۵۵ فوت) معلق است. این ارتفاع آن را برای دهه ها به بلندترین پل در جهان تبدیل کرده بود و هنوز هم یکی از بلندترین پل های معلق در نیمکره غربی به شمار می رود. طول پل تنگه رویال حدود ۳۸۴ متر (۱۲۶۰ فوت) است و بخشی از پارک تفریحی تنگه رویال بریج است که در کنار آن قرار دارد و جاذبه های دیگری مانند تله کابین و زیپ لاین را نیز ارائه می دهد.
قدم زدن بر روی پل تنگه رویال تجربه ای هیجان انگیز و برای بسیاری ترسناک است به خصوص با توجه به ارتفاع فوق العاده آن از کف دره. مناظر اطراف از بالای پل شامل تنگه عمیق و رودخانه آرکانزاس در پایین بسیار نفس گیر است. این پل عمدتاً برای تردد عابران پیاده و همچنین خودروهای پارک تفریحی استفاده می شود و عبور وسایل نقلیه سنگین بر روی آن محدود است. در طول سالیان پل تنگه رویال چندین بار بازسازی و تقویت شده است تا ایمنی آن حفظ شود. این پل نمادی از دوران طلایی مهندسی سازه در آمریکا و همچنین یادآور جسارت انسان در ساخت سازه های عظیم در مکان های چالش برانگیز است. بازدید از این پل فرصتی برای تجربه هیجان در ارتفاع و لذت بردن از چشم اندازهای طبیعی بی نظیر منطقه است.
پل معلق چارلز کونن
پل معلق عابر پیاده چارلز کونن (Charles Kuonen Suspension Bridge) در سوئیس در زمان افتتاح خود در سال ۲۰۱۷ عنوان طولانی ترین پل معلق عابر پیاده در جهان را به خود اختصاص داد. این پل در کوه های آلپ سوئیس واقع شده و بخشی از مسیر پیاده روی اروپاواگ (Europaweg) است که روستای زرمات را به گراچن متصل می کند. طول این پل حدود ۴۹۴ متر (۱۶۲۱ فوت) است و بر فراز دره ای عمیق در ارتفاعی حدود ۸۵ متری (۲۷۹ فوت) از سطح زمین کشیده شده است. عرض پل بسیار کم تنها ۶۵ سانتی متر است که حس معلق بودن و هیجان عبور از آن را افزایش می دهد.
هدف اصلی از ساخت پل چارلز کونن جایگزینی یک پل قدیمی تر بود که در اثر ریزش سنگ آسیب دیده بود. این پل جدید مسیر پیاده روی را ایمن تر کرده و زمان لازم برای عبور از منطقه را کاهش می دهد. با این حال عبور از روی پلی با این طول و عرض کم در ارتفاع قابل توجه نیازمند شجاعت و آمادگی است. مناظر اطراف پل شامل قله های مرتفع آلپ از جمله ماترهورن بسیار دیدنی و الهام بخش است. سازه پل از کابل های فولادی و شبکه ای مشبک برای کف آن ساخته شده است که امکان دیدن فضای زیر پا را فراهم می کند. پل چارلز کونن نه تنها یک مسیر ارتباطی مهم برای کوهنوردان و طبیعت گردان است بلکه به خودی خود به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده و تجربه ای فراموش نشدنی از قدم زدن در ارتفاعات آلپ سوئیس را ارائه می دهد.
پل رودخانه سیدو
پل رودخانه سیدو (Sidu River Bridge) در استان هوبئی چین یکی از بلندترین پل های معلق در جهان از نظر ارتفاع عرشه از سطح زمین است. این پل که در سال ۲۰۰۹ افتتاح شد بخشی از بزرگراه G50 شانگهای–چونگ چینگ است و بر فراز دره عمیق رودخانه سیدو کشیده شده است. ارتفاع عرشه پل از پایین ترین نقطه دره به حدود ۴۹۶ متر (۱۶۲۷ فوت) می رسد که آن را در میان بالاترین پل های جهان قرار می دهد. طول دهانه اصلی پل معلق سیدو ۱۲۲۲ متر است و طول کلی آن به حدود ۱۲۲۸ متر می رسد.
ساخت پل رودخانه سیدو به دلیل عمق زیاد دره و موقعیت جغرافیایی چالش برانگیز نیازمند تکنیک های مهندسی نوآورانه ای بود. برای نصب کابل های اولیه پل در سراسر دره مهندسان از راکت های نظامی استفاده کردند که کابل های راهنما را پرتاب کردند و این یکی از نکات جالب در تاریخچه ساخت این پل است. پل سیدو با طراحی مستحکم خود نمونه ای برجسته از توانایی های مهندسی چین در ساخت سازه های عظیم در مناطق صعب العبور است. عبور از روی این پل تجربه ای هیجان انگیز به دلیل ارتفاع فوق العاده آن از سطح دره است و مناظر کوهستانی اطراف از بالای پل بسیار دیدنی است. این پل نقش حیاتی در شبکه حمل و نقل منطقه ایفا می کند و ارتباط بین شهرها و مناطق مختلف را تسهیل می بخشد.
پل آکاشی کای کیو
پل آکاشی کایکیو (Akashi Kaikyō Bridge) در ژاپن طولانی ترین پل معلق جهان از نظر طول دهانه مرکزی است. این پل بر فراز تنگه آکاشی کشیده شده و شهر کوبه در جزیره هونشو را به جزیره آواجی متصل می کند. دهانه مرکزی این پل معلق ۱۹۹۱ متر (۶۵۳۲ فوت) طول دارد و طول کلی پل به ۳۹۱۱ متر (۱۲۸۳۱ فوت) می رسد. ساخت این پل در سال ۱۹۸۸ آغاز شد و در سال ۱۹۹۸ به بهره برداری رسید. پل آکاشی کایکیو نه تنها به دلیل طول بی نظیرش شهرت دارد بلکه به دلیل مقاومت فوق العاده خود در برابر بلایای طبیعی مانند زلزله و طوفان های شدید نیز شناخته شده است.
طراحی پل آکاشی کایکیو به گونه ای است که می تواند در برابر بادهایی با سرعت بیش از ۲۸۶ کیلومتر بر ساعت و زلزله هایی با شدت ۸.۵ ریشتر مقاومت کند. این مقاومت بالا به دلیل استفاده از مواد با کیفیت عالی و تکنیک های مهندسی پیشرفته در کشوری که مستعد زلزله و طوفان است حیاتی است. این پل دارای شش خط ترافیکی است و روزانه هزاران وسیله نقلیه از روی آن عبور می کنند. برج های اصلی پل که کابل ها را نگه می دارند به ارتفاع حدود ۲۸۳ متر می رسند. پل آکاشی کایکیو نه تنها یک شاهکار مهندسی است بلکه نمادی از پیشرفت تکنولوژیکی ژاپن و اراده این کشور برای ایجاد سازه هایی مقاوم در برابر نیروهای طبیعت است. عبور از روی این پل طویل تجربه ای چشمگیر از مقیاس بزرگ سازه و مناظر زیبای اطراف آن را ارائه می دهد.
پل معلق رودخانه استورمز
پل معلق رودخانه استورمز (Storms River Suspension Bridge) در آفریقای جنوبی یکی از جاذبه های طبیعی و هیجان انگیز در مسیر باغ راه (Garden Route) است. این پل در پارک ملی Tsitsikamma واقع شده و بر فراز دهانه رودخانه استورمز در جایی که به اقیانوس هند می ریزد کشیده شده است. طول این پل معلق نسبتاً کوتاه حدود ۷۷ متر است اما به دلیل موقعیت آن بر فراز دهانه رودخانه و نزدیکی به اقیانوس تجربه ای هیجان انگیز و گاهی دلهره آور را ارائه می دهد. پل در ارتفاعی نه چندان زیاد از سطح آب قرار دارد اما نوسان آن با وزش باد و امواج حس معلق بودن را تقویت می کند.
این پل بخشی از مسیرهای پیاده روی و دیدنی پارک ملی است و دسترسی به مناظر زیبای ساحلی و دهانه رودخانه را فراهم می آورد. عبور از روی پل رودخانه استورمز برای اکثر بازدیدکنندگان امکان پذیر است مگر کسانی که ترس شدید از ارتفاع یا مشکلات قلبی دارند. مناظر اطراف شامل صخره های ساحلی جنگل های سرسبز و آب های فیروزه ای اقیانوس بسیار دیدنی است. در نزدیکی این پل پل بلواکرانز (Bloukrans Bridge) قرار دارد که به دلیل بانجی جامپینگ بلندش مشهور است و خود یک جاذبه هیجان انگیز دیگر در منطقه محسوب می شود. پل معلق رودخانه استورمز با وجود طول کم به دلیل زیبایی محیط اطراف و حس هیجان ناشی از عبور بر فراز آب های خروشان در فهرست پل های معلق جذاب و کمی ترسناک جهان قرار می گیرد.
پل عثمان غازی
پل عثمان غازی (Osman Gazi Bridge) در ترکیه یکی از جدیدترین و طولانی ترین پل های معلق این کشور و یکی از طولانی ترین ها در جهان است. این پل بر فراز خلیج ازمیت (İzmit Bay) در دریای مرمره کشیده شده و بخشی از بزرگراهی است که زمان سفر بین استانبول و ازمیر را به طور قابل توجهی کاهش می دهد. طول دهانه اصلی این پل معلق ۱۵۵۰ متر (۵۰۸۵ فوت) است و طول کلی آن به ۲۶۸۲ متر (۸۷۹۹ فوت) می رسد. ساخت پل در سال ۲۰۱۰ آغاز شد و در سال ۲۰۱۶ به بهره برداری رسید و به نام عثمان غازی بنیان گذار امپراتوری عثمانی نامگذاری شد.
پل عثمان غازی از نظر مهندسی یک دستاورد بزرگ محسوب می شود به خصوص با توجه به اینکه در منطقه ای مستعد زلزله واقع شده است. طراحی و ساخت آن با در نظر گرفتن مقاومت بالا در برابر فعالیت های لرزه ای انجام شده است. این پل دارای شش خط ترافیکی (سه خط در هر جهت) به همراه یک مسیر اضطراری است. عبور از روی پل عثمان غازی نه تنها زمان سفر را کاهش می دهد بلکه مناظر زیبایی از خلیج ازمیت و مناطق اطراف را ارائه می دهد. این پل به سرعت به یکی از نمادهای زیرساختی مدرن ترکیه تبدیل شده و نقش مهمی در اتصال مناطق صنعتی و مسکونی اطراف خلیج ایفا می کند. طول چشمگیر و قرارگیری آن بر فراز آب های وسیع تجربه ای هیجان انگیز و دیدنی را برای رانندگان و مسافران فراهم می آورد.
پل مکیناک
پل مکیناک (Mackinac Bridge) در ایالت میشیگان آمریکا یکی از طولانی ترین پل های معلق در جهان و طولانی ترین در نیمکره غربی است. این پل بر فراز تنگه مکیناک کشیده شده و شبه جزیره بالایی میشیگان را به شبه جزیره پایینی متصل می کند و دو دریاچه بزرگ هورون و میشیگان را به هم پیوند می دهد. طول دهانه اصلی پل معلق مکیناک ۱۱۵۸ متر (۳۸۰۰ فوت) است و طول کلی آن به ۸۰۳۸ متر (۲۶۳۷۲ فوت) یا حدود ۸ کیلومتر می رسد. ساخت این پل در سال ۱۹۵۴ آغاز شد و در سال ۱۹۵۷ به بهره برداری رسید.
پل مکیناک به دلیل طول بسیار زیاد و قرارگیری در منطقه ای با بادهای شدید برای برخی رانندگان ترسناک محسوب می شود. حتی در سرعت های باد نسبتاً کم ممکن است رانندگان احساس نوسان یا ناپایداری کنند. برای کمک به رانندگانی که از عبور از روی پل وحشت دارند خدمات راننده جایگزین ارائه می شود که رانندگان باتجربه خودروی آن ها را از روی پل عبور می دهند. این پل دارای چهار خط ترافیکی است و نقش حیاتی در اتصال دو بخش ایالت میشیگان ایفا می کند. مناظر اطراف پل شامل آب های وسیع دریاچه های بزرگ و خط ساحلی بسیار زیبا و چشم نواز است. پل مکیناک به دلیل مقیاس بزرگ و چالش های مرتبط با عبور از آن در شرایط باد به یکی از پل های معلق شناخته شده و کمی دلهره آور در آمریکا تبدیل شده است.
پل معلق دانیور
پل معلق دانیور (Danyor Suspension Bridge) در منطقه گلگت-بالتستان پاکستان به دلیل ظاهر کهنه و سازه ساده اش شهرت یافته و برای بسیاری یک پل ترسناک محسوب می شود. این پل در دهه ۱۹۶۰ ساخته شد و بر فراز رودخانه سند کشیده شده و روستای دانیور را به شهر گلگت متصل می کند. طول این پل حدود ۱۵۲ متر است و در گذشته برای تردد وسایل نقلیه موتوری نیز استفاده می شد. با این حال به دلیل فرسودگی و مسائل ایمنی امروزه عمدتاً برای عبور عابران پیاده دوچرخه ها و موتور سیکلت ها استفاده می شود و تردد خودروهای سنگین تر بر روی آن ممنوع است.
سازه پل دانیور عمدتاً از کابل های فولادی و الوارهای چوبی تشکیل شده است و ظاهر آن حس ناپایداری و قدمت را القا می کند. راه رفتن بر روی این پل که با هر قدم کمی نوسان می کند و از زیر پای شما منظره رودخانه خروشان سند پیداست تجربه ای هیجان انگیز و برای برخی دلهره آور است. در منطقه گلگت-بالتستان پل های معلق ساده و طنابی متعددی وجود دارند که برخی از آن ها حتی ابتدایی تر از پل دانیور هستند و به عنوان مسیرهای ارتباطی محلی استفاده می شوند. پل دانیور با وجود ظاهر ساده و فرسوده اش به دلیل موقعیت جغرافیایی در منطقه ای کوهستانی زیبا و حس ماجراجویانه ای که ارائه می دهد به یک جاذبه برای گردشگران ماجراجو تبدیل شده که به دنبال تجربه های واقعی تر و کمتر توریستی هستند.
پل اوجلا
پل اوجلا (Puente de Ojuela) در ایالت دورانگو مکزیک پلی تاریخی و معلق است که در اواخر قرن نوزدهم در سال ۱۸۹۸ برای خدمت به منطقه معدنی اوجلا ساخته شد. این پل بر فراز یک دره عمیق کشیده شده و معدن را به شهر متصل می کرد. طول پل اوجلا حدود ۳۱۸ متر (۱۰۴۳ فوت) است و در زمان خود یکی از طولانی ترین پل های معلق در جهان محسوب می شد. پس از توقف فعالیت های معدنی در دهه ۱۹۳۰ پل نیز متروک شد و به تدریج رو به فرسایش گذاشت. با این حال در دهه ۱۹۹۰ این پل بازسازی شد و به عنوان یک جاذبه توریستی بازگشایی شد.
امروزه پل اوجلا عمدتاً برای عبور عابران پیاده استفاده می شود و بازدیدکنندگان می توانند بر روی آن قدم بزنند و از مناظر دره عمیق و کوهستانی اطراف لذت ببرند. سازه پل از کابل های فولادی و الوارهای چوبی تشکیل شده است که حس نوستالژی و ماجراجویی را القا می کند. راه رفتن بر روی این پل معلق تاریخی تجربه ای هیجان انگیز و کمی ترسناک است به خصوص با توجه به ارتفاع آن از کف دره و نوسان طبیعی پل. در نزدیکی پل اوجلا شهر ارواح اوجلا قرار دارد که بقایای شهرک معدنی قدیمی است و همچنین منطقه بیابانی زون دل سیلنسیو (Zona del Silencio) واقع شده که به دلیل ویژگی های خاص و اسرارآمیزش شناخته می شود. پل اوجلا ترکیبی از تاریخ مهندسی و هیجان را در محیطی بیابانی و زیبا ارائه می دهد.
پل هاورا (پل رابیندرا)
پل هاورا (Howrah Bridge) یا پل رابیندرا سِتو (Rabindra Setu) در کلکته هند پلی کنسولی (cantilever) است و نه معلق اما به دلیل مقیاس عظیم ترافیک بسیار زیاد و موقعیت آن بر فراز رودخانه هوگلی اغلب در فهرست پل های چشمگیر و گاهی ترسناک قرار می گیرد. این پل که در سال ۱۹۴۳ به بهره برداری رسید یکی از شلوغ ترین پل های جهان است و روزانه بیش از یک میلیون عابر پیاده و حدود ۱۵۰ هزار وسیله نقلیه از روی آن عبور می کنند. طول این پل حدود ۴۵۷ متر (۱۵۰۰ فوت) است و هیچ ستون یا پایه ای در آب رودخانه ندارد که این خود یک دستاورد مهندسی قابل توجه در زمان ساخت آن بود.
پل هاورا دو شهر کلکته و هاورا را به هم متصل می کند و نقش حیاتی در شبکه حمل و نقل منطقه ایفا می کند. سازه فولادی عظیم آن نمادی از شهر کلکته است. عبور از روی این پل در ساعات اوج ترافیک تجربه ای منحصر به فرد از هیاهوی شهری و مقیاس بزرگ زندگی در هند است. اگرچه این پل از نوع معلق نیست و حس نوسان پل های معلق را ندارد اما حجم عظیم ترافیک پیاده روهای شلوغ و نمای رودخانه در پایین برای برخی ممکن است دلهره آور باشد. نام رسمی پل در سال ۱۹۶۵ به افتخار رابیندرانات تاگور شاعر و نویسنده مشهور هندی به رابیندرا ستو تغییر یافت اما همچنان به طور گسترده با نام پل هاورا شناخته می شود. این پل نمونه ای برجسته از مهندسی سازه و یک شریان حیاتی در یکی از پرجمعیت ترین مناطق هند است.
پل کانال چاکائو کجاست؟
پل کانال چاکائو در کشور شیلی منطقه لوس لاگوس بر فراز کانال چاکائو واقع شده است.
چرا پل کانال چاکائو ترسناک محسوب می شود؟
ترسناک بودن آن بیشتر به دلیل طول زیاد ارتفاع قابل توجه و قرارگیری بر روی کانالی با بادها و جریان های دریایی قوی است که حس هیجان و دلهره را القا می کند.
ویژگی های پل کانال چاکائو چیست؟
این پل معلق حدود ۲.۷۵ کیلومتر طول دارد دو برج اصلی با ارتفاع متفاوت دارد شامل چهار خط ترافیکی است و برای مقاومت در برابر شرایط سخت محیطی منطقه طراحی شده است.
تاریخچه ساخت پل کانال چاکائو چگونه است؟
ایده ساخت آن از دهه ۱۹۷۰ مطرح شد اما عملیات اجرایی جدی آن در سال ۲۰۱۴ آغاز شد و در حال حاضر (اواسط دهه ۲۰۲۰) هنوز در حال تکمیل است.
پل کانال چاکائو چه جزیره ای را به سرزمین اصلی متصل می کند؟
این پل جزیره شیلوئه (Isla de Chiloé) را به سرزمین اصلی کشور شیلی متصل می کند.
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پل کانال چاکائو" هستید؟ با کلیک بر روی گردشگری و اقامتی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پل کانال چاکائو"، کلیک کنید.