هشدار سیل در خراسان شمالی/ آماده باش دستگاه های خدمات رسان

هشدار سیل در خراسان شمالی/ آماده باش دستگاه های خدمات رسان

آفتاب نیوز :

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی؛ این پیش بینی برای بیشتر مناطق استان شامل مرکز، شمال شرق و بخش هایی از جنوب استان انجام شده است.

بر این اساس، مخاطرات کاهش دید، لغزندگی جاده ها، صاعقه، آبگرفتگی معابر، روان آب و سیلابی شدن مسیل ها نیز پیش بینی شده است و شهروندان و مسافران برای حفظ جان خویش و عزیزانشان از اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، مخازن سد ها و بند های انحرافی پرهیز کنند.

مدیریت بحران خراسان شمالی به خط شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی در این خصوص گفت: دستگاه های خدمات رسان استان با اعلام هشدار نارنجی هواشناسی برای امداد در حادثه های احتمالی به حالت آماده باش درآمدند.

غلامرضا شفیق اظهار کرد: بر اساس اعلام هواشناسی، سامانه بارشی که در استان فعال شده بیشتر نقاط استان را در برمی گیرد و سبب بارش های رگباری در مناطق مختلف می شود.

وی تصریح کرد: نیرو های دستگاه های خدماتی و امدادی از جمله راهداری، جمعیت هلال احمر، پلیس راه و شهرداری در حالت آماده باش هستند.

شفیق خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی سیلاب و طغیان رودخانه ها به مردم توصیه می شود از اتراق در حریم رودخانه ها اجتناب کنند.

وی افزود: بارش های عصر امروز سبب جاری شدن سیل در تعدای از روستا های خراسان شمالی و آبگرفتگی منازلی در شهرستان های شیروان و فاروج شد و امدادگران جمعیت هلال احمر استان را برای کمک به صحنه کشاند.

بارش ها تا جمعه تداوم دارد

رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی نیز در این باره گفت: این سامانه بارشی سبب وزش باد لحظه ای شدید، بارش باران، برخی ساعت ها رگبار باران و رعد و برق می شود و در نقاط مستعد تگرگ پیش بینی شده است.

مظاهر عظیم زاده اظهار کرد: این سامانه بارشی در بیشتر مناطق استان بویژه در شرق، جنوب و جنوب شرق یعنی شهرستان های شیروان، فاروج، اسفراین و بام و صفی آباد خواهد بود.

وی افزود: باتوجه به رگباری بودن بارش ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل ها و خسارت به سازه های موقت دور از انتظار نیست.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و 44 درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هشدار سیل در خراسان شمالی/ آماده باش دستگاه های خدمات رسان" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هشدار سیل در خراسان شمالی/ آماده باش دستگاه های خدمات رسان"، کلیک کنید.