نبود خانه تخصصی، معضل اصلی ورزش‌های رزمی آذربایجان‌ شرقی است

نبود خانه تخصصی، معضل اصلی ورزش‌های رزمی آذربایجان‌ شرقی است

سوشال لند/آذربایجان شرقی رئیس هیئت انجمن‌های ورزش‌های رزمی آذربایجان‌شرقی نبود سالن تخصصی ورزش‌های رزمی را اصلی‌ترین معضل این رشته در استان قلمداد کرد.

یوسف جاویدان امروز (۱۰ مرداد ماه) در نشست خبری مسابقات انتخابی کیک‌بوکسینگ هیئت انجمن‌های رزمی آذربایجان‌ شرقی، اظهار کرد: مسابقات قهرمانی کیک‌بوکسینگ استان ۱۱ و ۱۲ مرداد ماه در سالن ستارخان تبریز برگزار خواهد شد. ۳۶۸ ورزشکار در قالب ۳۵ تیم از ۱۴ شهرستان استان در رده‌های سنی، نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در این رقابت‌ها حاضر خواهند بود. در مجموع ۳۲۴ مبارزه برگزار می‌شود و برترین‌های این مسابقات به عضویت تیم منتخب استان درمی‌آیند.

او بیان کرد: جایزه ۱۰ میلیون تومانی برای مربی تیم قهرمان و جایزه پنج میلیون تومانی به مربی تیمی که بیشترین تعداد بازیکن را در تمام رده‌های سنی داشته باشد، تعلق می‌گیرد.

جاویدان ادامه داد: با وجود اینکه از لحاظ امکانات سخت‌افزاری و مالی جزو کم‌بضاعت‌ترین هیئت‌های ورزشی استان هستیم، اما اصحاب رسانه‌ همواره در انعکاس اخبار رشته‌های رزمی پیش قدم بودند و از این بابت از آن‌ها تشکر می‌کنیم.

رئیس هیئت انجمن‌های ورزش‌های رزمی استان با بیان اینکه این رشته به‌تازگی بهترین روزهایش را سپری می‌کند، گفت: جزو فعال‌ترین هیئت‌های رزمی استان هستیم که با بیشتر از ۱۰۰ رشته فعال به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنیم.

جاویدان اظهار کرد: برای اولین‌بار جواز برگزاری مسابقات بین‌المللی ورزش های رزمی در تبریز را از وزارت برون مرزی ورزش کسب کرده‌ایم. این رقابت‌ها با حضور ۱۲ تیم خارجی و دو تیم از استان (الف و ب) برگزار خواهد شد و پیشنهاد ما و فدراسیون برای زمان برگزاری این مسابقات ۱۶ تا ۱۹ شهریورماه است.

او تاکید کرد: حلقه مفقوده هیئت انجمن‌های ورزش‌های رزمی نبود یک سالن تخصصی است. سالن تمرینی ما کوچک است و برای برگزاری مسابقات سالن ستارخان را اجاره می‌کنیم.

او بیان کرد: در فوتبال طرفدار ماشین‌سازی هستم و بعد تراکتوری، اما نباید تمام ورزش‌های ما معطوف به فوتبال باشد. علاقه شدیدی بین مردم و بخصوص جوانان برای حضور در ورزش‌های رزمی ایجاد شده است.

جاویدان گفت: شهرداری چند سالن ورزشی را افتتاح می‌کند، اما سالنی در اختیار هیئت انجمن‌های ورزش های رزمی قرار نگرفته است. در حالی که یکی از این سالن‌ها به هیئتی تحویل داده شده است که کمتر از ۲۰۰ ورزشکار سازمان‌یافته دارد.

رئیس هیئت ورزش‌های انجمن‌های رزمی استان، افزود: اختصاص دادن یک سالن اختصاصی برای ورزش‌های رزمی استان کار چندان دشواری نیست و جزو بدیهی‌ترین امکانات به حساب می‌آید که از مسئولان خواهش می‌کنیم درباره این موضوع پیش‌قدم شوند.

او بیان کرد: اولویت‌ و هدف اصلی ما ورزشکاران و قهرمانان هستند، چون آن‌ها آینده ورزش رزمی استان خواهند بود. با توجه به آماری که در هیئت انجمن‌های ورزش‌های رزمی استان ثبت شده است، حدود ۳۵ هزار نفر ورزشکار سازمان‌یافته تحت این هیئت فعالی می‌کنند.

جاویدان افزود: در صورت همکاری آموزش‌ و پرورش برای استعدادیابی حاضریم مربیان را به‌صورت رایگان در اختیارشان بگذاریم.

پایان خبر سوشال لند

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نبود خانه تخصصی، معضل اصلی ورزش‌های رزمی آذربایجان‌ شرقی است" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نبود خانه تخصصی، معضل اصلی ورزش‌های رزمی آذربایجان‌ شرقی است"، کلیک کنید.