مرکز اسناد تاریخی شمیل راه اندازی شد – خبرگزاری سوشال لند | اخبار ایران و جهان

مرکز اسناد تاریخی شمیل راه اندازی شد - خبرگزاری سوشال لند | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار سوشال لند، داود تنی پور، مدیر کانون فرهنگی هنری انصارالحجه (عج) و دبیر هفته فرهنگ، هنر و تاریخ شمیل ظهر جمعه در آیین افتتاح این مرکز گفت: مرکز اسناد تاریخی شمیل به همت کانون فرهنگی هنری انصارالحجه (عج) و با هدف معرفی پیشینه و قدمت شمیلات و معرفی بیش از پیش هویت تاریخی شمیل راه اندازی شده است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 100 سند تاریخی مربوط به منطقه شمیل و شمیلات در مرکز اسناد تاریخی شمیل نگهداری می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری انصارالحجه (عج) مرکز بخش شمیل شهرستان بندرعباس ادامه داد: بخشی از این اسناد از مرکز اسناد استان هرمزگان و مرکز اسناد کتاب خانه ملی جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه بخش دیگری از این اسناد نیز توسط مردم اهدا شده است، عنوان کرد: مرکز اسناد تاریخی شمیل در طبقه دوم حسینیه انصارالحجه (عج) قرار دارد.

هفته فرهنگ، هنر و تاریخ شمیل از 13 تا 18 بهمن ماه سال 1402 با شعار «هویت تاریخی، فرهنگ و نشاط اجتماعی» برگزار شد.

گفتنی است؛ شمیل، در شمال شرق استان هرمزگان و بین شهرستان های میناب و بندرعباس و در 80 کیلومتری مرکز استان قرار دارد و شغل اکثر اهالی آن، کشاورزی و دامداری است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مرکز اسناد تاریخی شمیل راه اندازی شد – خبرگزاری سوشال لند | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مرکز اسناد تاریخی شمیل راه اندازی شد – خبرگزاری سوشال لند | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.