روش ‌های تشخیص بارداری پسر

تعیین جنسیت جنین – از سیر تا پیاز!

برای تعیین جنسیت پسر چه کنیم؟ علامت قطعی جنین پسر چیست؟ اگر هنوز باردار نشدید یا قصد بارداری دارید، حتما یکی از مواردی که ذهن شما را مشغول کرده این است که فرزند شما دختر می‌شود یا پسر؟ حتی بعد از بارداری هم تعیین جنسیت جنین، تا قبل از سونوگرافی بسیار هیجان‌انگیز است. از این حس کنجکاوی بگذریم، برای برخی از افراد پسر یا دختر بودن فرزند خیلی مهم است و ممکن است برخی از والدین بخواهند تا قبل از بارداری، با تعیین جنسیت فرزندشان، یک فرزند پسر یا دختر داشته باشند.

اما آیا این امکان وجود دارد؟ در حال حاضر کلینیک‌های باروری مختلفی هستند که به شما روش‌هایی برای تعیین جنسیت پسر را ارائه می‌کنند. حتی یک سری روش‌های سنتی‌تر هم وجود دارد که هنوز رایج است. در این مقاله می‌خواهیم در مورد شیوه های تعیین جنسیت پسر قبل از بارداری و بعد از آن صحبت کنیم. اگر در این باره نیاز به راهنمایی دقیق دارید می‌توانید از متخصص زنان یا مامایی کمک بگیرید.

روش ‌های تشخیص بارداری پسر

تعیین جنسیت جنین – روش های قطعی و خانگی و نکات

تعیین جنسیت جنین (به انگلیسی fetal s.e.x determination)، به صورت قطعی و زودهنگام دغدغه ی بسیاری از مادران بوده و از طریق روش های علمی و مدرن یا سنتی و خانگی متعددی صورت می گیرد. در این میان بازار خرافات و روش های عجیب هم خیلی داغه! پس از بررسی تمامی روش های تایید شده توسط متخصصین و سایر راه های موجود، در انتهای مقاله به سوالات پرتکرار شما عزیزان نیز پاسخ خواهیم داد. این مقاله قراره کامل و مفصل باشه پس کمربندت رو ببند و بزن بریم!

تشخیص جنسیت با سونوگرافی – مطمئن ترین روش

به گزارش WebMD، سونوگرافی همچنان مطمئن ترین روش غیرتهاجمی تشخیص جنسیت جنین در دوران بارداری است. سونوگرام یا سونوگرافی جنین (به انگلیسی fetal ultrasound or sonogram) آزمایشی است که در دوران بارداری انجام می شود که از امواج صوتی برای ایجاد تصویری از کودک شما در رحم استفاده می کند. سونوگرافی یک بخش طبیعی از مراقبت های قبل از تولد است، چرا که به پزشک شما کمک می‌کند تا اطلاعات مهمی را در مورد رشد و پیشرفت کودک شما یا بروز هرگونه مشکل احتمالی برای رشد و سلامت کودک ارائه کن.

پروسه انجام سونوگرافی برای جنسیت جنین

در حین سونوگرافی ، روی یک میز معاینه قرار خواهید گرفت و مقداری ژل بر روی شکم شما پخش می شود. یک دستگاه کوچک به نام پروب سونوگرافی، بر روی پوست شکم شما قرارداده شده و امواج صوتی را به رحم شما می فرستد. تصاویرجمع آوری شده را در صفحه نمایش دستگاه سونوگرافی مشاهده می‌کنید. ‌

پس از اتمام معاینه ، ژل سونوگرافی پاک می شود و پزشک شما، نتایج را با شما در میان می گذارد. در صورت تمایل می توانید نسخه های چاپی از سونوگرافی را دریافت کنید. اگر اطلاعات بیشتری در مورد سلامت کودک شما نیاز باشد ، پزشک ممکن آزمایشات دیگری نیز بخواهد.

بهترین زمان برای انجام سونوگرافی جنین

دقت در تعیین جنسیت کودک شما با طول مدت حاملگی افزایش می یابد. دقت می تواند از ۷۰.۳٪ در هفته یازدهم (۱۱ هفته) بارداری تا ۹۸.۷٪ درهفته دوازدهم (۱۲ هفته) و ۱۰۰٪ در هفته سیزدهم (۱۳ ام) بارداری متفاوت باشد.

پس زمان قطعی تشخیص جنسیت جنین هفته‌ی ۱۳ ام بارداری است. اگرچه سریعترین زمان تشخیص، یازده هفته نخستین بارداری است که می توان با استفاده از روشی به نام “تئوری nub” ، با سونوگرافی تعیین کرد.

روش تشخیص ناب (تئوری nub) چیست؟

روش تشخیصی ناب (به انگیسی Nub Theory)، ناب یا لوله تناسلی جنین (عضوی از جنین است که شبیه اندام تناسلی است) بین پاها است بررسی می شود. این اندام در نهایت دستگاه تناسلی جنین را تشکیل می دهد. این تئوری بیان می کند که اگر این ناب در ۳۰ درجه یا بیشتر قرار بگیرد – شما یک پسر دارید و برای یک دختر تقریباً مستقیم است.

طبق گزارش سایت windowtothewomb  انگلستان، تئوری nub تا قبل از هفته ۱۶‌ام فقط تا ۶۰ درصد دقیق است.

در دوران بارداری چندبار باید سونوگرافی رفت؟

    سه ماهه اول (غربالگری اول): سونوگرافی اول شما در سه ماهه اول  (First trimester) اتفاق می افتد که زمان آن از روز اول اخرین پریود (معمولاً قبل از بارداری) تا هفته ۱۳ بارداری است. در اولین سونوگرافی ، پزشک شما تأیید می کند که آیا شما باردار هستید یا خیر و همچنین چه مدت باردار بوده اید. ممکن است در این معاینه به جای یک پروب های شکمی مرسوم سونوگرافی،از پروب واژینال استفاده شود. همچنین می توانید درباره ی موعد مقرر احتمالی زایمان و تعداد فرزندان مطلع شوید.

    سه ماهه دوم: سونوگرافی بعدی در سه ماهه دوم (۱۴ تا ۲۶ هفته) انجام می شود تا از کیفیت رشد و سلامت جنین مطلع شوید.

    سه ماهه سوم: سونوگرافی دیگری ممکن است برای سه ماهه سوم (۲۷ تا ۴۰ هفته) سفارش داده شود. در این زمان ، ممکن است پزشک شما بخواهد موقعیت کودک و وزن مورد انتظار کودک در حال رشد را بررسی کند تا ببیند ایا همه چیز آنطور که باید پیش رفته یا خیر.

رژیم تعیین جنسیت پسر (برای تعیین جنسیت پسر چی بخوریم؟)

رژیم غذایی یکی از مواردی است که بسیاری معتقدند به‌شدت روی تعیین جنسیت کودک تاثیر دارد. مخاط دهانه رحم در زمان تخمک‌گذاری، زمانی که قلیایی‌تر است، دوستدار اسپرم است. قبل از تخمک‌گذاری، مخاط اسیدی‌تر است که برای اسپرم ایده‌آل نیست و فقط قوی‌ترین‌ها می‌توانند زنده بمانند. نظریات مختلفی مانند شتلز پیشنهاد می کند که اسیدی کردن واژن به این معنی است که اسپرم‌های ماده شانس بیشتری داشته باشند؛ بنابراین برای تعیین جنسیت پسر باید محیط قلیایی شود.

برای زوج‌هایی که فرزند پسر می‌خواهند معمولا یک رژیم غذایی پیشنهاد می‌شود که محیط واژن را قلیایی‌تر کند. یکی دیگر از فاکتورهای موثر در پسردار شدن، دریافت کالری بیشتر است. پتاسیم منبع غذایی دیگری است که می‌تواند به تعیین جنسیت پسر کمک کند. می‌توان آن را از منابعی مانند موز، سیب‌زمینی شیرین، آووکادو، سالمون و لوبیاسفید دریافت کرد. غلات صبحانه ماده غذایی دیگری است که می‌تواند به پسردار شدن کمک کند. مغزها، دانه‌ها و غلات کامل به دلیل این که جزو غذاهای قلیایی هستند، شانس بیشتری برای پسرزایی ایجاد می‌کنند.

روش سنتی

توضیحات

دلیل عدم دقت علمی

تغذیه مادر

باور بر این است که مصرف برخی غذاها (مانند گرمی‌جات برای پسر و سردی‌جات برای دختر) جنسیت جنین را تعیین می‌کند.

هیچ مدرک علمی مبنی بر تأثیر مستقیم تغذیه بر جنسیت جنین وجود ندارد.

شکل شکم مادر

باور بر این است که شکل شکم مادر (گرد یا کشیده) جنسیت جنین را نشان می‌دهد.

شکل شکم به عوامل مختلفی مانند موقعیت جنین، میزان مایع آمنیوتیک و ساختار بدن مادر بستگی دارد.

تپش قلب جنین

باور بر این است که تپش قلب تندتر نشان‌دهنده دختر بودن و تپش قلب کندتر نشان‌دهنده پسر بودن جنین است.

سرعت ضربان قلب جنین به عوامل مختلفی مانند فعالیت جنین، دمای بدن مادر و سایر عوامل فیزیولوژیکی بستگی دارد.

تست حلقه

در این روش، حلقه را به نخ آویزان کرده و بالای شکم مادر قرار می‌دهند. بر اساس جهت چرخش حلقه، جنسیت جنین را تعیین می‌کنند.

این روش کاملاً تصادفی است و هیچ ارتباطی با جنسیت جنین ندارد.

تست جوش شیرین

در این روش، کمی جوش شیرین را در ادرار حل می‌کنند. بر اساس واکنش، جنسیت جنین را تعیین می‌کنند.

PH ادرار به عوامل مختلفی مانند رژیم غذایی، سطح هورمون‌ها و بیماری‌ها بستگی دارد و ارتباط مستقیمی با جنسیت جنین ندارد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "روش ‌های تشخیص بارداری پسر" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "روش ‌های تشخیص بارداری پسر"، کلیک کنید.