رقیب ایتالیایی «ایران خودرو» معرفی شد /عکس

امیرمسعود عابدین_ Grande Panda تازه ترین محصول فیات را می توان رقیب اولین شاسی بلند ایران خودرو یعنی ری را دانست.

این خودرو به جای اینکه جایگزینی برای مدل فعلی پاندا باشد، مدل کاملاً جدیدی در خانواده فیات به حساب می آید. همان طور که از نام آن پیداست، این خودرو بسیار بزرگ تر از مدل پاندا است. طول آن 157 اینچ بوده که حدود 12 اینچ کشیده تر از نسل سوم پاندا است که در سال 2011 عرضه شد.

رقیب ایتالیایی «ایران خودرو» معرفی شد /عکس

این جهش در اندازه واقعاً غافلگیرکننده نیست، چرا که پلتفرم این کراس اوور جعبه ای اساساً با سیتروین C3 جدید مشترک است. فیات گراند پاندا در نمای جلو از طرح پیکسلی استفاده می کند که کمی شبیه به هیوندای آیانیک 5 است. چراغ های عقب به شکل عمودی با گرافیک هماهنگ با چراغ های جلو طراحی شده است.

رقیب ایتالیایی «ایران خودرو» معرفی شد /عکس

رینگ های 17 اینچی با طراحی Xمانند برای تکرار گرافیک چراغ ها طراحی شده اند. به جای استفاده از یک نشان قدیمی در پشت، نوشته بزرگ فیات روی درب عقب نقش بسته است. حروف پاندا روی نوار افقی سیاه رنگی که چراغ های عقب را به هم وصل می کند، دیده می شود.

گراند پاندا با پیشرانه های هیبریدی و الکتریکی به فروش می رسد که احتمالاً همان پیشرانه های موجود برای سیتروین C3 است. احتمالاً باید انتظار یک موتور بنزینی 1٫2 لیتری توربوشارژ سه سیلندر، یک سیستم هیبریدی ملایم و یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک دوکلاچه را داشته باشیم. موتور بنزینی احتمالاً 100 اسب بخار قدرت داشته باشد، درحالی که موتور الکتریکی 28 اسب بخار نیرو را فراهم می کند.

رقیب ایتالیایی «ایران خودرو» معرفی شد /عکس

گراند پاندا تمام برقی ممکن است موتور 113 اسب بخاری را از e-C3 به همراه باتری لیتیومی (LFP) 44٫0 کیلووات ساعتی آن برای برد 320 کیلومتری به ارث برده باشد. گراند پاندا تنها در اروپا نخواهد بود، چرا که فیات می خواهد مدل جدید را در خاورمیانه و آفریقا نیز بفروشد.

منبع: motor1

54322

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رقیب ایتالیایی «ایران خودرو» معرفی شد /عکس" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رقیب ایتالیایی «ایران خودرو» معرفی شد /عکس"، کلیک کنید.