دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیازمند ساخت ۳ دانشکده جدید است

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیازمند ساخت ۳ دانشکده جدید است

سوشال لند/اصفهان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اجرای طرح‌های توسعه‌ای و ساخت و سازها در دانشگاه، بدون کمک خیران ممکن نیست و اکنون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیازمند ساخت سه دانشکده جدید است.

شاهین شیرانی امروز (۲۳ مرداد ماه) در آیین کلنگ‌زنی طرح توسعه دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اظهار کرد: اجرای طرح‌های توسعه‌ای با وجود مشکلات، لازم است. دانشگاه علوم پزشکی از یک‌سو از بیمه‌های زیادی، بویژه بیمه تأمین اجتماعی طلب دارد و از سوی دیگر، به شرکت‌های دارویی بدهی دارد و این شرکت‌ها بدهی خود را از ما مطالبه می‌کنند. پرداخت بدهی‌های ما منوط به دریافت طلب‌هاست. با این وجود، بر اجرای طرح‌های توسعه‌ای تأکید داشته‌ایم و بدون کمک خیران به جایی نمی‌رسیدیم و این خیران بودند که در درمان و بهداشت به ما کمک کردند.

او بیان کرد: لازم است هم‌اکنون در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سه دانشکده جدید ساخته شود. دانشکده تغذیه درون دانشکده بهداشت فعالیت می‌کند و دانشکده پیراپزشکی در داخل دانشکده پزشکی فعال است که مطلوب نیست. همچنین توسعه دانشکده دندانپزشکی انجام شده است و اینک طرح توسعه دانشکده داروسازی اجرا خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: در ساخت‌وسازهای گفته‌شده هم دولت وظیفه تأمین مالی را برعهده دارد و هم خیران به ما کمک می‌کنند. تجربه به من ثابت کرده است کاری که خیران در آن دست دارند، بسیار بهتر از کاری که صرفاً دولتی است، پیش می‌رود و این مسئله چیزی به‌جز برکت نیست.

شیرانی با اظهار امیدواری نسبت به تکمیل طرح توسعه دانشکده داروسازی در موعدی زودتر از دو سال، بیان کرد: نقشه‌های آن آماده است و ساخت آن را به خیریه حضرت امام علی (ع) محول کرده‌ایم. البته ما باید این خیریه را تأمین کنیم تا در ساخت و ساز موفق شود.

او افزود: امیدواریم با ریاست جمهوری دکتر پزشکیان که دانشگاه‌ها را می‌شناسد و سال‌ها در مجلس خدمت کرده‌ و با فضای علوم پزشکی آشناست، تحول در نظام سلامت رقم بخورد. یکی از شاخصه‌های سلامت، داروسازی است. اساتید دانشکده داروسازی، یکی از قوی‌ترین اساتید داروسازی دنیا هستند.  

پایان خبر سوشال لند

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیازمند ساخت ۳ دانشکده جدید است" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیازمند ساخت ۳ دانشکده جدید است"، کلیک کنید.