سوشال لند/همدان رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان خودروهای تک سرنشین دانش آموزی را یکی از عوامل تشدید ترافیک صبحگاهی دانست و گفت: ریشه اصلی ترافیک شهر مربوط به خودروهای تک سرنشین دانش آموزی است.
مهدی حیدری یکشنبه ۲۰ آبان ماه در جلسه کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورا با اشاره به ترافیک ساعات اولیه روز شهر همدان اظهارکرد: ریشه اصلی ترافیک شهر مربوط به خودروهای تک سرنشین دانش آموزی است که متاسفانه بسیاری از سرویس های مدارس توسط والدین یا سرویس های تک سرنشین جابه جا می شوند و در این ساعات با مشکل ترافیک مواجه هستیم.
حیدری یکی از سیاست ها در راستای مدیریت بهتر ترافیک شهری را هوشمندسازی تقاطع ها دانست و افزود: در کنار توسعه حمل ونقل همگانی و نوسازی ناوگان عمومی هوشمندسازی تقاطع ها حائز اهمیت است.
وی با اشاره به اینکه اهمیت هوشمندسازی تقاطع ها در کنار پارک حاشیه ای بر کسی پوشیده نیست افزود: هوشمندسازی تقاطع ها یکی از اقدامات مهمی است که تأخیر و طول صف خودروها در پشت چراغ های راهنمایی را کاهش داده و انضباط بهتری ایجاد می کند.
حیدری با بیان اینکه تخلفات مدل پارک دوبل ریشه اصلی پس زدگی ترافیک شهر است اضافه کرد: با ساماندهی و مدیریت پارک حاشیه ای می توان بخش بزرگی از معضل ترافیک شهری را حل کرد.
وی با اشاره به مصوبه شورای شهر مبنی بر طرح سامانه پارک حاشیه ای اظهار کرد: گام مهمی که برداشته شد این بود که بعد از سه وقفه رفت و برگشت طرح ساماندهی پارک حاشیه ای به تایید هیات تطبیق فرمانداری رسید.
وی با اشاره به اقدامات اولیه شهرداری برای اخذ کد پلیس خودروهای پلاک خوان در اجرای طرح ساماندهی پارک حاشیه ای اضافه کرد: شهرداری چنانچه موفق به اخذ کد نشد می تواند راه های دیگری را برای اجرای طرح اتخاذ کند.
حیدری در ادامه با انتقاد از اینکه تصمیم گیران استان باید بدانند که شهرداری ابتدا باید به وظایف خود و اولویت هایش بپردازد تصریح کرد: ما با شادی مردم و برگزاری جشنواره ها مخالف نیستیم اما شهرداری با توجه به کمبود منابع مالی؛ انجام وظایفش را در اولویت قرار دهد.
این عضو شورای شهر گفت: سهم شهرداری از جرایم راهنمایی و رانندگی ۴۰ درصد است که متأسفانه پرداخت نمی شود و ما چندین بار به این موضوع تاکید کرده ایم اما هیچ اقدامی نشده بر این اساس باید از طریق مراجع قضایی اقدام کنیم.
وی همچنین به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر تاکید کرد و گفت: مدیریت ناوگان اتوبوسرانی اخیرا اقدامات قابل توجهی داشته به ویژه طرح ای وی ال که قابل تقدیر است.
حیدری با اشاره به تصادف اخیر اتوبوس شهری در چهارراه آیت الله نجفی اظهار کرد: باید از هر اتفاق و سوانحی پیشگیری شود و این تصادف تلنگری شده که فرایندهای کنترل صحت عملکرد ناوگان و رفتار حرفه ای رانندگان را سختگیرانه داشته باشیم. در حوزه تصمیم گیری حفظ جان مردم وظیفه ماست و کمک و مساعدت به دستگاه ها و نهادهای دیگر اولویت شهرداری نیست.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان همچنین با اشاره به اینکه برای چندمین بار بر نوسازی تاکسی های شهر و رسیدگی به رانندگان تاکسی که برای دریافت تاکسی نو تاکید داشتیم یادآور شد: متأسفانه هنوز این موضوع محقق نشده و رانندگان تاکسی متقاضی خودروی نو متضرر شده اند و جبران ضرر آنها بر بسیاری از کارها اولویت دارد.
پایان خبر سوشال لند
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "خودروهای تک سرنشین دانش آموزی، عامل تشدید ترافیک صبحگاهی درهمدان" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "خودروهای تک سرنشین دانش آموزی، عامل تشدید ترافیک صبحگاهی درهمدان"، کلیک کنید.