خانه مطبوعات و خبرنگاران یک تشکل صنفی مستقل است

به گزارش خبرگزارش خبرگزاری سوشال لند چهارمحال وبختیار، سید مرتضی فیاضی مدیر خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اعلام داشت؛ متاسفانه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در خبری عجولانه دال برپایان ماموریت مدیرعامل و هیات مدیره خانه مطبوعات استان، بدون توجه به شکایت صورت گرفته از خود و بی پاسخ ماندن ابهامات سلیقه ای ارشاد استان با درج این خبر، اعتراض رسانه های استان را هویدا ساخت.

فیاضی اعلام کرد؛ ۳ مرحله آگهی انتخابات توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی استان منتشر شد که به دلیل به حد نصاب نرسیدن کاندیداها، انتخابات برگزار نشد.

وی اعلام داشت؛ خانه مطبوعات و خبرنگاران یک تشکل صنفی مستقل بوده که شخصیتی حقوقی دارد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به هیچ عنوان حق دخالت در امور آن را ندارد بلکه صرفا نقش نظارتی دارد.

مدیر خانه مطبوعات استان اظهار داشت؛ ماده ۲۷ اساسنامه خانه، برگزاری انتخابات جدید را برعهده ارشاد استان گذارده در صورتیکه همان۳ مرحله قبل هم ارشاد استان بدون اطلاع به خانه مطبوعات راسا اقدام نموده بود و جالب اینکه خانه مطبوعات طی مکاتبات موجود آمادگی خود برای برگزاری انتخابات را به ارشاد استان و وزارت متبوع اعلام کرده بود.

فیاضی بیان داشت عدم تایید صلاحیت هیات مدیره به استناد ماده ۲۸ به هیچ عنوان قانونی نبوده و طبق نامه واصله خانه مطبوعات کشور، استان های چهارمحال و بختیاری و زنجان بدلیل اعلام آمادگی برگزاری انتخابات مشمول این ماده نمی شوند لذا حضور مدیر عامل و هیات مدیره در انتخابات آتی خانه مطبوعات کاملا قانونی می باشد.

فیاضی با گلایه از عدم تعامل مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی طی مدت تصدی خود با اصحاب رسانه، عنوان نمود امید داریم مدیرکل جدید از بدنه این اداره کل و آشنا با اهالی فرهنگ و قلم و رسانه باشد تا ضمن اطلاع از مطالبات این قشر، بتواند به خوبی تعاملی دوسویه برقرار کند.

مدیرخانه مطبوعات استان در ادامه بیان داشت؛ ماه گذشته شکایتی از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در خصوص تایید و رد سلیقه ای کاندیداهای خانه به وزارت متبوع و سازمان بازرسی استان تسلیم و منتظر پاسخ ایشان هستیم.

فیاضی ضمن گلایه از روند تایید اعضای خانه در سامانه و نیز تمدید پروانه های سرپرستی توسط این اداره که گاها چندین ماه بطول انجامیده از رفتارهای سلیقه ای و اهمال این اداره نیز بشدت گلایه نمود.

مدیرخانه مطبوعات با انتقاد از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عنوان داشت؛ ایشان جهل به قانون داشته و به خوبی واقف است خانه مطبوعات یک ngo بوده و مشمول جذب حمایت های مالی و تسهیلات دولتی نمی شود. همچنین صندوق قرض الحسنه اصحاب رسانه تشکیلاتی مستقل با هیات مدیره ای مجزا بوده که توسط برخی اهالی رسانه بابت گره گشایی های مالی و کاری ایشان با حق عضویت ماهیانه ۵۰ هزار تومان تاسیس گردیده که هیچ ارتباطی به خانه مطبوعات ندارد و از ادعای مدیرکل در باب گزارش این مورد اظهار تعجب می نمایم.

فیاضی در واکنش به خبری با عنوان برکناری مدیر خانه مطبوعات استان توسط فردی معلوم، عنوان داشت مدیریت خانه مطبوعات، عزل و نصبی نیست و بر اساس انتخابات داخلی هر ۳ سال یکبار توسط اعضا  انتخاب می گردد. لذا درج این خبر با ادبیاتی ناپسند و باهدف تشویش اذهان و نشر اکاذیب، از طریق مراجع قانونی مورد پیگیری قرار گرفته است.

خانه مطبوعات و خبرنگاران یک تشکل صنفی مستقل است

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "خانه مطبوعات و خبرنگاران یک تشکل صنفی مستقل است" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "خانه مطبوعات و خبرنگاران یک تشکل صنفی مستقل است"، کلیک کنید.