جهاددانشگاهی در پیشبرد اهداف علمی کشور نقش عظیمی دارد

جهاددانشگاهی در پیشبرد اهداف علمی کشور نقش عظیمی دارد

سوشال لند/اردبیل رییس جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان مولود انقلاب اسلامی در پیشبرد اهداف علمی کشور نقش عظیمی دارد.

حسام رسولی، 18 بهمن در نشست تبیینی « دستاوردهای انقلاب اسلامی» به فلسفه ظهور و بروز انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در زمانی که آثار دین و معنویت رو به افول بود با پیروزی انقلاب اسلامی، معنویت به کشور، منطقه و دنیا بازگشت.

رییس جهاددانشگاهی استان اردبیل تصریح کرد: این نهاد انقلابی و علمی افتخار دارد که مولود و دستاورد انقلاب بوده و یکی از نهادهای انقلابی امیدآفرین است و در پیشرفت اهداف انقلاب اسلامی سهم عظیمی دارد.

رسولی به جایگاه علمی و فرهنگی کشور در سطح دنیا اشاره کرد و افزود: از نظر تولید مقالات  در جایگاه 18 و تولید مقالات پر استناد رتبه 21 و در رشد شتاب علمی رتبه نخست جهانی را دارد.

وی افزود: هیچ حاکمیتی در طول تاریخ به اندازه دوره انقلاب اسلامی به علم بها نداده است این دستارودهای علمی مرهون مدیریت حکیمانه مقام معظم رهبری است.

رییس جهاددانشگاهی استان اردبیل تاکید کرد: هر کشوری برای پیشرفت نیازمند فعالیت های علمی و پژوهشی است کشوری که بر روی علم، سرمایه گذاری کرده است به اقتدار رسیده است.

رسولی به تاثیرگذاری جهاددانشگاهی در زمینه علمی و پژوهشی در کشور و جهان اشاره کرد و بیان داشت: این نهاد انقلابی با راه اندازی پژوهشگاه رویان و تولد نخستین نوزاد آزمایشگاهی، استفاده از سلول های بنیادی برای درمان بیماری ها در کشور برای نخستین بار، تولید نخستین حیوان شبیه سازی شده در خاورمیانه و درمان بیماری های سرطان و ناباروری جایگاه علمی ایران اسلامی را در جهان ارتقاء داده است. بطوریکه ایران در علوم ناباروری جایگاه چهارم را در دنیا دارد.

وی دستاوردهای علمی و اجتماعی کشور در بعد از انقلاب را مبارک و قابل تحسین عنوان کرد وگفت: در کنار این دستاوردهای مبارک، مسایل و مشکلاتی نیز وجود دارد که زمینه نارضایتی مردم را فراهم می کند و مانع از چشیدن شیرینی این خدمات به کام مردم می شود که یکی از این عوامل، تورم است که مهار آن بطور شاسیته در کشور اتفاق نیافتاده و باعث شده است مردم نتوانند شیرینی این موفقیت ها را بچشند.

رییس جهاددانشگاهی استان اردبیل، عامل دیگر نارضایتی مردم را رقابت های ناسالم در جناح های سیاسی و انتخابات عنوان کرد و افزود: رقابت های ناسالم وتخریب متقابل رقبا، باعث ایجاد یاس و ناامیدی و کاهش سرمایه اجتماعی در بین مردم می شود.

رسولی در پایان اظهار امیدواری کرد: با ترویج وحدت و همدلی بتوانیم نارسایی ها را برطرف کرده و مردم بتوانند از خدمات و موفقیت های انقلاب اسلامی با رضایت بهره مند شوند.

پایان خبر سوشال لند

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جهاددانشگاهی در پیشبرد اهداف علمی کشور نقش عظیمی دارد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جهاددانشگاهی در پیشبرد اهداف علمی کشور نقش عظیمی دارد"، کلیک کنید.