فرض کن یه دفتر وکالت داری شیک و پیک منشی خوش برخورد پرونده های مرتب… همه چی عالیه فقط یه چیزی کمه : موکل! انگار همه دارن از جلوی دفترت رد میشن ولی در نمیزنن. خب مشکل اینجاست که تو دنیای امروز دیگه کسی دنبال دفتر وکالت توی کوچه پس کوچه ها نمی گرده. همه چی آنلاین شده حتی پیدا کردن وکیل!برای دریافت خدمات سئو سایت حقوقی و وکالت از تهران سئو همراه ما باشید.

اینجاست که سئو (SEO) به دادت می رسه. سئو یعنی بهینه سازی سایتت برای موتورهای جستجو مثل گوگل. یعنی کاری کنی وقتی یه نفر توی گوگل سرچ می کنه “بهترین وکیل خانواده در تهران” سایت تو جزو اولین نتایج بیاد. به همین سادگی! البته پشت این سادگی یه عالمه نکته ریز و درشت هست که قراره تو این مقاله با هم یاد بگیریم.
سئو چیه اصلاً؟ چرا وکیل ها باید بهش اهمیت بدن؟
سئو (Search Engine Optimization) یه جور جادو نیست یه جور علمه! علم اینکه چطور سایتت رو برای گوگل و بقیه موتورهای جستجو جذاب تر کنی. وقتی سایتت سئو شده باشه یعنی گوگل می فهمه موضوع سایتت چیه چی ارائه میدی و چرا باید سایت تو رو به کاربرها نشون بده.
حالا چرا وکیل ها باید به سئو اهمیت بدن؟ چند تا دلیل خیلی مهم داره :
- مشتری های بیشتر درآمد بیشتر : وقتی سایتت توی نتایج بالای گوگل باشه آدم های بیشتری سایتت رو می بینن. آدم های بیشتر یعنی موکل های بالقوه بیشتر! موکل های بیشتر هم یعنی… خب خودت حساب کن دیگه!
- اعتبار و برندسازی : سایتی که توی صفحه اول گوگل باشه معتبرتر به نظر می رسه. مردم به سایت هایی که گوگل پیشنهاد میده اعتماد بیشتری دارن. سئو بهت کمک می کنه برند خودت رو به عنوان یه وکیل حرفه ای و معتبر جا بندازی.
- رقابت با بقیه : بقیه وکیل ها هم کم کم دارن می فهمن سئو چقدر مهمه. اگه تو دست روی دست بذاری اونا ازت جلو می زنن و موکل های آنلاین رو قاپ می زنن! پس برای اینکه از رقابت عقب نمونی باید سئو رو جدی بگیری.
- تبلیغات هدفمند و کم هزینه : تبلیغات سنتی مثل تراکت پخش کردن یا آگهی توی روزنامه خیلی گرون و کم بازده شدن. سئو یه جور تبلیغات هدفمنده که فقط کسایی سایتت رو می بینن که واقعاً دنبال خدمات حقوقی می گردن. از طرفی سئو یه سرمایه گذاری بلندمدته که می تونه خیلی کم هزینه تر از تبلیغات سنتی باشه.
قدم اول : کلمات کلیدی طلایی رو پیدا کن!
اولین قدم توی سئو پیدا کردن کلمات کلیدی مناسبه. کلمات کلیدی یعنی همون چیزایی که مردم توی گوگل سرچ می کنن وقتی دنبال یه وکیل می گردن. مثلاً :
- وکیل خوب در تهران
- وکیل خانواده
- مشاوره حقوقی آنلاین رایگان
- بهترین وکیل طلاق در کرج
- وکیل پایه یک دادگستری
برای پیدا کردن کلمات کلیدی لازم نیست خیلی فکر کنی. خود گوگل بهت کمک می کنه! از ابزارهایی مثل Google Keyword Planner و Keywordtool.io می تونی استفاده کنی. این ابزارها بهت می گن چه کلماتی بیشتر سرچ میشن چقدر رقابت دارن و کلمات کلیدی مرتبط دیگه چی هستن.
نکته مهم : فقط کلمات کلیدی پرطرفدار رو انتخاب نکن. به تخصص خودت و موقعیت مکانی دفترت هم توجه کن. مثلاً اگه تخصصت پرونده های ملکیه و دفترت توی مشهده کلمات کلیدی مثل “وکیل ملکی مشهد” یا “بهترین وکیل املاک در مشهد” برات خیلی مهم تر از “وکیل” خالیه!
سئوی داخلی سایت : خونه ت رو مرتب کن!
بعد از پیدا کردن کلمات کلیدی نوبت می رسه به سئوی داخلی سایت (On-Page SEO). سئوی داخلی یعنی بهینه سازی محتوا و ساختار سایتت برای موتورهای جستجو. مثل اینه که خونه ت رو برای مهمون ها مرتب کنی!
چند تا کار مهم توی سئوی داخلی هست که باید انجام بدی :
- عنوان صفحه (Title Tag) : عنوان صفحه مثل اسم مغازه ته. باید جذاب و مرتبط باشه و کلمات کلیدی اصلیت رو توش استفاده کنی. مثلاً : “وکیل پایه یک دادگستری در تهران | متخصص پرونده های خانواده و ملکی”
- توضیحات متا (Meta Description) : توضیحات متا مثل ویترین مغازه ته. یه توضیح کوتاه و جذاب از محتوای صفحه ت که کاربر رو ترغیب کنه روی لینک سایتت کلیک کنه. مثلاً : “به دنبال وکیل خانواده یا ملکی در تهران هستید؟ با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید!”
- هدینگ ها (Headings) : هدینگ ها مثل تابلوهای راهنما توی سایتتن. محتوای سایتت رو دسته بندی می کنن و به گوگل می گن هر بخش سایتت درباره چیه. از هدینگ های H۱ H۲ H۳ و… به ترتیب اهمیت استفاده کن و کلمات کلیدی رو توشون جا بده.
- محتوای باکیفیت و جذاب : محتوا پادشاهه! گوگل عاشق سایت هایی با محتوای باکیفیت مفید و جذاب برای کاربرهاست. توی سایتت مقاله بلاگ پست صفحه خدمات و… بذار که اطلاعات ارزشمندی به کاربرها بده و به سوالاتشون جواب بده. محتوات باید منحصربه فرد خوانا و مرتبط با کلمات کلیدی باشه.
- بهینه سازی تصاویر : تصاویر سایتت رو هم باید بهینه کنی. اسم فایل تصاویر رو مرتبط با موضوع بذار از تگ Alt برای توضیح تصاویر استفاده کن و حجم تصاویر رو کم کن تا سرعت سایتت پایین نیاد.
- لینک سازی داخلی (Internal Linking) : صفحات سایتت رو به هم لینک بده. وقتی کاربرها و گوگل وارد یه صفحه میشن با لینک های داخلی می تونن به صفحات دیگه سایتت هم سر بزنن. این کار هم تجربه کاربری رو بهتر می کنه و هم به گوگل کمک می کنه ساختار سایتت رو بهتر بفهمه.
- آدرس صفحات (URL) : آدرس صفحات سایتت رو کوتاه خوانا و مرتبط با کلمات کلیدی انتخاب کن. مثلاً به جای site.com/page۱۲۳ از site.com/وکالت-خانواده استفاده کن.
- سرعت سایت : هیچ کس سایت کند رو دوست نداره حتی گوگل! سرعت سایتت رو بهینه کن. از تصاویر کم حجم استفاده کن از کش (Cache) استفاده کن و از یه میزبان وب (Hosting) خوب استفاده کن.
- طراحی واکنش گرا (Responsive Design) : امروزه بیشتر مردم با موبایل توی اینترنت می گردن. سایتت باید توی موبایل هم به خوبی نمایش داده بشه. از یه قالب واکنش گرا استفاده کن که خودش رو با اندازه های مختلف صفحه نمایش تنظیم کنه.
- امنیت سایت (HTTPS) : امنیت سایت خیلی مهمه هم برای کاربرها و هم برای گوگل. مطمئن شو سایتت گواهی SSL داره و با HTTPS باز میشه. یه سایت امن اعتماد کاربرها رو جلب می کنه و رتبه سئوی بهتری هم می گیره.
سئوی خارجی سایت : شهرت آنلاینت رو بساز!
سئوی داخلی خیلی مهمه ولی کافی نیست. برای اینکه سایتت واقعاً توی گوگل بدرخشه باید سئوی خارجی سایت (Off-Page SEO) رو هم جدی بگیری. سئوی خارجی یعنی کارهایی که خارج از سایتت انجام میدی تا رتبه سایتت رو بالا ببری. مثل اینه که شهرت و اعتبار خودت رو توی دنیای آنلاین بسازی!
مهم ترین بخش های سئوی خارجی عبارتند از :
- لینک سازی خارجی (Link Building) : لینک مثل رای می مونه. وقتی سایت های دیگه به سایتت لینک میدن یعنی دارن به سایتت رای میدن و به گوگل میگن سایتت معتبره. لینک های باکیفیت از سایت های معتبر و مرتبط تاثیر خیلی زیادی روی سئوی سایتت دارن. روش های مختلفی برای لینک سازی وجود داره مثل :
- دریافت بک لینک از سایت های خبری و مقاله نویسی : با سایت های خبری و سایت های مقاله نویسی مرتبط با حوزه وکالت همکاری کن و ازشون بخواه لینک سایتت رو توی مقالاتشون بذارن.
- فعالیت در شبکه های اجتماعی : صفحات شبکه های اجتماعی برای دفتر وکالتت بساز و محتوای سایتت رو توشون به اشتراک بذار. لینک سایتت رو توی پروفایل شبکه های اجتماعیت هم بذار.
- ثبت سایت در دایرکتوری های آنلاین : سایتت رو توی دایرکتوری های آنلاین کسب وکارها و دایرکتوری های تخصصی وکالت ثبت کن. البته فقط دایرکتوری های معتبر و باکیفیت رو انتخاب کن.
- ایجاد محتوای ویروسی (Viral Content) : محتوای جذاب و خلاقانه ای تولید کن که کاربرها خودشون به اشتراک بذارن. محتوای ویروسی می تونه لینک های زیادی به سایتت جذب کنه.
- مهمان نویسی (Guest Blogging) : برای سایت های دیگه مقاله بنویس و لینک سایت خودت رو توی مقاله بذار. سایت هایی رو انتخاب کن که مخاطب های مرتبط با حوزه وکالت داشته باشن.
- شبکه های اجتماعی : حضور فعال توی شبکه های اجتماعی فقط برای لینک سازی نیست. شبکه های اجتماعی یه ابزار عالی برای برندسازی ارتباط با موکل ها و جذب مشتری های جدید هم هستن. صفحات شبکه های اجتماعیت رو به روز نگه دار محتوای جذاب منتشر کن و با کاربرها تعامل داشته باش.
- بازاریابی محتوا (Content Marketing) : بازاریابی محتوا یعنی تولید و انتشار محتوای ارزشمند و مرتبط برای جذب و حفظ مخاطب. بلاگ سایتت رو فعال نگه دار مقالات آموزشی راهنماها اخبار حقوقی و… منتشر کن. محتوای باکیفیت باعث میشه کاربرها به سایتت برگردن سایتت رو به دیگران معرفی کنن و بهت اعتماد کنن.
- بازاریابی ایمیلی (Email Marketing) : لیست ایمیل موکل های بالقوه و فعلی رو جمع آوری کن و بهشون خبرنامه ایمیلی بفرست. توی خبرنامه می تونی اخبار حقوقی مقالات جدید سایت تخفیف های ویژه و… رو بهشون اطلاع بدی. بازاریابی ایمیلی یه راه عالی برای ارتباط مداوم با موکل ها و تبدیل موکل های بالقوه به موکل های واقعی هست.
- برندسازی آنلاین (Online Branding) : سعی کن برند شخصی یا برند دفتر وکالتت رو توی دنیای آنلاین جا بندازی. اسم برندت رو توی شبکه های اجتماعی دایرکتوری ها و سایت های دیگه ثبت کن. توی محتوای سایتت و شبکه های اجتماعیت از لحن و صدای برندت استفاده کن.
سئوی محلی : موکل های همسایه رو جذب کن!
اگه دفتر وکالتت یه موقعیت مکانی مشخص داره و بیشتر دنبال موکل های محلی هستی سئوی محلی (Local SEO) برات خیلی مهمه. سئوی محلی یعنی بهینه سازی سایت و پروفایل آنلاینت برای جستجوهای محلی. وقتی یه نفر توی گوگل سرچ می کنه “وکیل خوب در نزدیکی من” یا “دفتر وکالت در تهرانپارس” سایت تو باید جزو نتایج اول باشه.
برای سئوی محلی این کارها رو انجام بده :
- ثبت در Google My Business : Google My Business یه ابزار رایگان از گوگل برای کسب وکارهای محلیه. پروفایل کسب وکار خودت رو توی Google My Business بساز و اطلاعات کامل و دقیق دفتر وکالتت رو وارد کن (اسم آدرس شماره تلفن ساعات کاری آدرس سایت و…). عکس های باکیفیت از دفتر وکالتت هم بذار.
- دریافت نظرات (Reviews) از مشتری ها : از موکل های راضی بخواه توی Google My Business و سایت های دیگه برات نظر (Review) بنویسن. نظرات مثبت مشتری ها هم به سئوی محلی کمک می کنه و هم اعتماد مشتری های جدید رو جلب می کنه.
- ذکر نام آدرس و شماره تلفن (NAP) در سایت : نام آدرس و شماره تلفن دفتر وکالتت (NAP) رو توی همه صفحات سایتت به خصوص توی صفحه تماس با ما و فوتر سایت به صورت واضح و یکسان ذکر کن. این اطلاعات باید با اطلاعات Google My Business و دایرکتوری های دیگه یکسان باشه.
- بهینه سازی محتوا برای کلمات کلیدی محلی : توی محتوای سایتت از کلمات کلیدی محلی استفاده کن. مثلاً به جای “وکیل خانواده” از “وکیل خانواده در تهران” یا “وکیل خانواده در منطقه ۲ تهران” استفاده کن. صفحات جداگانه ای برای خدمات حقوقی در مناطق مختلف شهرت ایجاد کن.
- ثبت در دایرکتوری های محلی : سایتت رو توی دایرکتوری های آنلاین کسب وکارهای محلی ثبت کن. دایرکتوری های معتبر و مرتبط با حوزه وکالت رو انتخاب کن.
- مشارکت در رویدادهای محلی : توی رویدادهای محلی مرتبط با حوزه وکالت شرکت کن و با کسب وکارهای دیگه و مردم محلی ارتباط برقرار کن. این کار به برندسازی محلی و افزایش دیده شدن آنلاینت کمک می کنه.
اندازه گیری و تحلیل : ببین سئوت داره کار می کنه یا نه!
سئو یه کار پیوسته و بلندمدته. نباید فکر کنی یه بار سئو کردی دیگه تمومه! باید به طور مداوم تلاش کنی تغییرات الگوریتم های گوگل رو دنبال کنی و استراتژی سئوت رو به روز نگه داری. برای اینکه بفهمی تلاش هات داره نتیجه میده یا نه باید نتایج سئوت رو اندازه گیری و تحلیل کنی.
ابزارهای مختلفی برای اندازه گیری و تحلیل سئو وجود داره مثل :
- Google Analytics : یه ابزار رایگان و قدرتمند از گوگل برای تحلیل ترافیک سایت. با Google Analytics می تونی بفهمی چند نفر از طریق گوگل وارد سایتت شدن چه صفحاتی رو بیشتر دیدن چقدر توی سایتت موندن و…
- Google Search Console : یه ابزار دیگه از گوگل که بهت اطلاعات مفیدی درباره عملکرد سایتت توی جستجوی گوگل میده. با Google Search Console می تونی بفهمی سایتت با چه کلمات کلیدی توی گوگل رتبه داره چه صفحاتی از سایتت ایندکس شده چه خطاهایی توی سایتت وجود داره و…
- ابزارهای سئو شخص ثالث : ابزارهای پولی و رایگان زیادی برای تحلیل سئو وجود داره مثل Ahrefs SEMrush Moz و… این ابزارها اطلاعات جامع تری درباره کلمات کلیدی بک لینک ها رقبا و… بهت میدن.
مهم ترین شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) برای سئو وکالت :
- ترافیک ارگانیک : تعداد بازدیدکننده هایی که از طریق جستجوی گوگل وارد سایتت میشن. افزایش ترافیک ارگانیک نشونه موفقیت سئوئه.
- رتبه کلمات کلیدی : رتبه سایتت برای کلمات کلیدی هدف توی گوگل. هرچی رتبه ت بالاتر باشه بهتره.
- نرخ تبدیل (Conversion Rate) : درصدی از بازدیدکننده های سایتت که به موکل تبدیل میشن. نرخ تبدیل بالا نشون میده سئوت داره موکل های واقعی رو جذب می کنه.
- زمان ماندگاری در سایت (Time on Page) : مدت زمانی که کاربرها توی صفحات سایتت میمونن. زمان ماندگاری بالا نشون میده محتوای سایتت جذاب و مفیده.
- نرخ پرش (Bounce Rate) : درصدی از بازدیدکننده هایی که بدون دیدن صفحات دیگه سایتت از سایت خارج میشن. نرخ پرش پایین نشون میده کاربرها سایتت رو دوست دارن.
به طور مرتب این شاخص ها رو بررسی کن روند تغییراتشون رو زیر نظر بگیر و استراتژی سئوت رو بر اساس نتایج تحلیل ها بهینه کن.
اشتباهات رایج سئو که وکیل ها مرتکب میشن (و چطور ازشون دوری کنیم!)
خیلی از وکیل ها فکر می کنن سئو یه کار پیچیده و زمان بره و بیخیالش میشن. یا بعضی ها بدون دانش کافی سراغ سئو میرن و اشتباهات جبران ناپذیری مرتکب میشن. بیاید با هم چند تا از اشتباهات رایج سئو که وکیل ها مرتکب میشن رو بررسی کنیم و ببینیم چطور میشه ازشون دوری کرد :
- تمرکز فقط روی کلمات کلیدی کلی : خیلی از وکیل ها فقط روی کلمات کلیدی کلی مثل “وکیل” یا “مشاوره حقوقی” تمرکز می کنن. این کلمات کلیدی خیلی رقابتی هستن و سئو کردن براشون خیلی سخته. به جای این کار روی کلمات کلیدی تخصصی و محلی تمرکز کن. مثلاً “وکیل طلاق در تهرانپارس” یا “مشاوره حقوقی ملکی آنلاین”.
- تولید محتوای کم کیفیت و تکراری : بعضی وکیل ها فکر می کنن فقط کمیت محتوا مهمه و هرچی بیشتر محتوا بذارن بهتره. در صورتی که کیفیت محتوا خیلی مهم تر از کمیته. محتوای کم کیفیت و تکراری نه تنها به سئوت کمکی نمی کنه بلکه ممکنه به سایتت آسیب هم بزنه. محتوای منحصربه فرد ارزشمند و جذاب تولید کن که به سوالات کاربرها جواب بده و مشکلاتشون رو حل کنه.
- نادیده گرفتن سئوی موبایل : همونطور که گفتم بیشتر مردم با موبایل توی اینترنت می گردن. اگه سایتت برای موبایل بهینه نباشه خیلی از موکل های بالقوه رو از دست میدی. مطمئن شو سایتت واکنش گرا (Responsive) باشه و توی موبایل هم به خوبی نمایش داده بشه. سرعت سایتت رو برای موبایل هم بهینه کن.
- خرید بک لینک های بی کیفیت : بعضی وکیل ها برای اینکه سریع رتبه شون رو بالا ببرن سراغ خرید بک لینک میرن. خرید بک لینک های بی کیفیت و اسپم نه تنها کمکی نمی کنه بلکه ممکنه سایتت رو جریمه کنه و از نتایج گوگل حذف بشه. لینک سازی طبیعی و باکیفیت انجام بده و از روش های کلاه سیاه سئو دوری کن.
- عدم صبر و پشتکار : سئو یه کار بلندمدته و نتیجه ش یه شبه معلوم نمیشه. خیلی از وکیل ها بعد از چند ماه تلاش ناامید میشن و سئو رو رها می کنن. برای موفقیت توی سئو باید صبر و پشتکار داشته باشی به طور مداوم تلاش کنی و استراتژی سئوت رو به روز نگه داری.
نتیجه گیری : سئو سرمایه گذاری هوشمندانه برای آینده دفتر وکالتت!
سئو دیگه یه آپشن نیست یه ضرورته برای هر دفتر وکالتی که می خواد توی دنیای آنلاین موفق بشه و موکل های بیشتری جذب کنه. سئو یه سرمایه گذاری هوشمندانه و بلندمدته که می تونه بازگشت سرمایه خیلی خوبی داشته باشه. با سئو می تونی برند خودت رو به عنوان یه وکیل حرفه ای و معتبر جا بندازی با رقبات رقابت کنی و موکل های جدیدی رو به دفترت جذب کنی.
البته سئو یه کار تخصصی هم هست و اگه وقت و دانش کافی نداری بهتره از یه متخصص سئو کمک بگیری. ولی اگه خودت می خوای سئو سایتت رو شروع کنی این مقاله یه راهنمای جامع و کاربردی برات بود. فقط یادت باشه تمرین تمرین و تمرین! هرچی بیشتر تمرین کنی و تجربه کسب کنی توی سئو حرفه ای تر میشی. پس دست به کار شو و سئو سایت وکالتت رو شروع کن! مطمئن باش نتیجه ش رو می بینی!
پرسش و پاسخ های متداول کاربران
۱. سئو سایت وکالت چقدر زمان می بره تا نتیجه بده؟
سئو یه فرآیند بلندمدته و نتیجه ش یه شبه معلوم نمیشه. معمولاً ۳ تا ۶ ماه طول می کشه تا نتایج اولیه سئو رو ببینی و رتبه سایتت توی گوگل بهتر بشه. برای دیدن نتایج کامل و رسیدن به رتبه های بالا ممکنه ۱۲ ماه یا بیشتر زمان لازم باشه. صبر و پشتکار داشته باش و به طور مداوم تلاش کن.
۲. آیا سئو سایت وکالت هزینه بره؟
سئو می تونه هم هزینه بر و هم رایگان باشه بسته به اینکه خودت سئو کنی یا از متخصص سئو کمک بگیری. اگه خودت سئو کنی فقط هزینه زمان و یادگیری رو داری. ولی اگه از متخصص سئو کمک بگیری باید هزینه خدمات سئو رو هم پرداخت کنی. هزینه سئو بستگی به نوع خدمات حجم کار و تخصص متخصص سئو داره. در هر صورت سئو یه سرمایه گذاری محسوب میشه و در بلندمدت می تونه خیلی مقرون به صرفه باشه.
۳. مهم ترین فاکتورهای سئو سایت وکالت چی هستن؟
فاکتورهای زیادی روی سئو سایت وکالت تاثیر دارن ولی مهم ترین هاشون عبارتند از :
- محتوای باکیفیت و مرتبط : محتوای سایتت باید ارزشمند منحصربه فرد و مرتبط با حوزه وکالت باشه.
- کلمات کلیدی مناسب : از کلمات کلیدی تخصصی و محلی استفاده کن که موکل های بالقوه سرچ می کنن.
- لینک سازی باکیفیت : بک لینک های باکیفیت از سایت های معتبر و مرتبط دریافت کن.
- سئوی داخلی سایت : ساختار و محتوای سایتت رو برای موتورهای جستجو بهینه کن.
- سئوی محلی : پروفایل Google My Business خودت رو بهینه کن و در دایرکتوری های محلی ثبت نام کن.
- سرعت و امنیت سایت : سرعت سایتت رو بالا ببر و از گواهی SSL استفاده کن.
- تجربه کاربری خوب : سایتت باید کاربرپسند و جذاب باشه و تجربه خوبی برای کاربرها ایجاد کنه.
امیدوارم این مقاله براتون مفید بوده باشه و بتونید با استفاده از سئو موکل های بیشتری جذب کنید و دفتر وکالتتون رو رونق بدید! موفق باشید!
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جذب موکل مثل آب خوردن : راهنمای سئو سایت وکالت به زبان خودمانی!" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, کسب و کار ایرانی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جذب موکل مثل آب خوردن : راهنمای سئو سایت وکالت به زبان خودمانی!"، کلیک کنید.