اوربان: صربستان باید سریع تر از اوکراین عضو اتحادیه اروپا شود

اوربان: صربستان باید سریع تر از اوکراین عضو اتحادیه اروپا شود

نخست وزیر مجارستان هشدار داد، اگر اتحادیه اروپا به زودی عضویت صربستان را نپذیرد، آن را به چین می بازد و اینکه پذیرش بلگراد باید پیش از پذیرش اوکراین صورت گیرد.

به گزارش سوشال لند، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان در سخنانی خاطرنشان کرد، دولت بلگراد توافق تجارت آزاد را با پکن امضا کرده و ابتدا در سال 2009 قبل از نگرانی در بروکسل در مورد روابط صربستان با روسیه و چین، درخواست پیوستن به آن را داده بود.

به گزارش راشا تودی، نخست وزیر مجارستان که از منتقدان تند و تیز اوکراین است، در ادامه گفت: روسیه هرگز نمی پذیرد که یک عضو اتحادیه اروپا و ناتو مانند اوکراین در نزدیکی مرزهایش باشند.

در 28 فوریه 2022 درخواست عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا توسط ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور این کشور ارایه شد. پارلمان اروپا، کمیسیون اروپا و شورای اروپا از درخواست اوکراین حمایت کردند و در 23 ژوین، اوکراین عنوان نامزد عضویت در اتحادیه اروپا را دریافت کرد.

تایید شدن نامزدی عضویت، نخستین گام قانونی برای عضویت در اتحادیه اروپاست، هر چند طی کردن همه مراحل و ضوابط ممکن است سال ها زمان لازم داشته باشد و همچنین تایید شدن نامزدی، تضمینی برای موافقت نهایی با این درخواست نیست. با آغاز جنگ اوکراین، کی یف همچنین خواستار تسریع روند عضویتش در ناتو شد؛ خواسته ای که تاکنون راه به جایی نبرده است.

به گزارش راشا تودی، روسیه بارها نسبت به توسعه بدون نظارت ناتو در مرزهایش، به ویژه بعد از سقوط شوروی هشدار داده و «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه به تلاش اوکراین برای پیوستن به این ایتلاف به عنوان یکی از مهم ترین دلایل درگیری کنونی اشاره کرده است.

در دسامبر 2021، چند هفته پیش از آغاز جنگ، مسکو یک پیش نویس تضمین های امنیتی را به آمریکا و ناتو ارایه کرده و از غرب خواست تا با درخواست الحاق کی یف به این بلوک نظامی مخالفت کرده و به مرزهای سال 1997 خود عقب نشینی کند، اما این درخواست رد شد.

پایان خبر سوشال لند

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اوربان: صربستان باید سریع تر از اوکراین عضو اتحادیه اروپا شود" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اوربان: صربستان باید سریع تر از اوکراین عضو اتحادیه اروپا شود"، کلیک کنید.