اقتصاد ایران با وجود تحریم ها و بحران ها هنوز سر پا است

اقتصاد ایران با وجود تحریم ها و بحران ها هنوز سر پا است

به گزارش خبرگزاری سوشال لند ؛ غلامرضا تاجگردون در نشست مشترک فعالان اقتصادی استان کرمان با اعضای کمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی بیان داشت: کرمان استانی خاص از لحاظ تنوع ظرفیت هایی مانند ذخایر معدنی و از سویی محرومیت هاست و محروم ترین نقطه کشور در این خطه قرار دارد.

وی تاکید کرد : اقتصاد ایران با وجود همه بحران ها جنگ و تحریم ها هنوز سرپاست اما باید بهتر کار شود تا اقتصاد ما قوی شود.

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ناترازی های موجود در کشور تصریح کرد: کشور دچار چالش جدی در کمبود منابع است اما اقتصاد ایران با وجود تحریم ها هنوز سرپاست و باید بهتر کار شود تا اقتصاد قوی تر باشد.

او اعلام کرد: شکاف بین یارانه و نرخ بازار باید کمتر شود در غیر این صورت ناترازی ادامه پیدا می کند بودجه ضعیف می شود و صندوق ها قفل می کنند.

وی گفت: این قول را می دهیم پیشنهادات مطرح شده در این نشست در بودجه بندی موردتوجه قرار گیرد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ناترازی های موجود در کشور تصریح کرد: کشور ما دچار چالش جدی در کمبود منابع شده در شرایطی که نمی توانیم شکاف بین نرخ بازار آزاد و یارانه را حذف کنیم و باید مجلس با تدابیری این شکاف را کاهش دهد در غیر این صورت بودجه تضعیف می شود.

وی اضافه کرد: مردم بدانند هنوز ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور داریم که داروهای خاص برای افراد خاص با برخی اقلام ضروری با آن تأمین می شود و تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی اشکال دارد و این خط آزاد و غیرآزاد مردم را آزار می دهد.

تاجگردون این پرسش را مطرح کرد که چه تفاوتی بین خدمات در ایران وجود دارد که به برخی ارز ۴۲۰۰ تومانی برخی ۲۸ هزارتومانی و به بقیه ارز آزاد تعلق می گیرد.

وی سهم دولت در بودجه را ۱۲ میلیارد دلار  ذکر کرد و بیان داشت: مصرف ارز یارانه ای کشور (۲۸ هزارتومانی و ۴۲۰۰ تومانی) برابر با ۱۸ میلیارد دلار است و ۶ میلیارد دلار باقی مانده دیگر را بانک مرکزی برای تخصیص ارز کالاها باید از بازار و صادرکنندگان خریداری کند.

تاجگردون گفت :کشور ما دچار چالش جدی است که عامل آن کمبود منابع است.

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اقتصاد ایران با وجود تحریم ها و بحران ها هنوز سر پا است" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اقتصاد ایران با وجود تحریم ها و بحران ها هنوز سر پا است"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه