ارایه 156 میلیون خدمت سرپایی رایگان در مراکز درمانی – خبرگزاری سوشال لند | اخبار ایران و جهان

ارایه 156 میلیون خدمت سرپایی رایگان در مراکز درمانی - خبرگزاری سوشال لند | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری سوشال لند، سازمان تامین اجتماعی با داشتن بیش از 46 میلیون بیمه شده اصلی و تبعی، اولین خریدار خدمات درمانی و دومین تولیدکننده این خدمات در کشور است که در دو حوزه خدمات درمانی مستقیم و غیرمستقیم، به بیش از نیمی از جمعیت کشور خدمات درمانی ارایه می کند.

در بخش درمان مستقیم؛ سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر بیش از 400 مرکز درمانی مشتمل بر 73 بیمارستان در سراسر کشور در اختیار دارد که مشغول ارایه خدمات متنوع و گوناگون سلامت به بیمه شدگان هستند که این خدمات به شکل 100 درصد رایگان به بیمه شدگان تامین اجتماعی ارایه می شود.

مطابق آمارهای رسمی سازمان تامین اجتماعی، در سال 1402 در مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی بیش از 67 میلیون ویزیت سرپایی بیمه شدگان به شکل کاملاً رایگان توسط پزشکان عمومی، متخصص و دندانپزشکان این مراکز انجام شده که با احتساب مراجعات به واحدهای خدمات پاراکلینیکی مثل درخواست های آزمایشگاه، رادیولوژی، سی تی اسکن، ام آرآی و غیره که در این مراکز انجام شده، در مجموع تعداد کل خدمات سرپایی ارایه شده به بیمه شدگان در مراکز درمانی تامین اجتماعی در سال گذشته بالغ بر 156 میلیون خدمت سرپایی بوده است.

در این سال همچنین 561 هزار عمل جراحی در این مراکز انجام شده که شامل اعمال جراحی کوچک، متوسط و بزرگ است. حدود 3400 عمل جراحی قلب و عروق در این مدت در این مراکز انجام شده که از اعمال جراحی بزرگ محسوب می شود و انجام این اعمال در بخش های دیگر نظام سلامت، هزینه های بسیار سنگینی برای بیماران دارد ولی در مراکز درمانی تامین اجتماعی به شکل 100 درصد رایگان برای بیمه شدگان انجام می شود. اعمال جراحی دیگری که در مراکز درمانی تامین اجتماعی انجام می شود شامل اعمال جراحی عمومی، زنان، ارتوپدی، ارولوژی، جراحی اعصاب، گوش و حلق و بینی و جراحی های دیگر است.

علاوه بر 80 بیمارستان ملکی، بخش درمان تامین اجتماعی مشتمل بر هفت مرکز درمانی هییت مدیره ای از جمله بیمارستان میلاد تهران و بیمارستان البرز کرج است که در سال گذشته حدود 100 هزار عمل جراحی در این مراکز برای بیمه شدگان تامین اجتماعی انجام شده است که این اعمال جراحی و سایر خدماتی که در این بیمارستان ها به بیمه شدگان تامین اجتماعی در این بیمارستان ها ارایه می شود نیز به شکل کاملاً رایگان است.

در سال گذشته همچنین بیش از 44 میلیون خدمت دارویی در داروخانه های مراکز درمانی این سازمان در سراسر کشور به صورت کاملاً رایگان به بیمه شدگان تامین اجتماعی ارایه شده است. این سازمان به عنوان دومین ارایه دهنده خدمات درمانی کشور، با تحت پوشش داشتن بالغ بر 46 میلیون نفر از اقشار مختلف مردم، در بخش درمان مستقیم دارای 403 داروخانه است که با حضور و فعالیت 640 داروساز در مراکز درمانی ملکی سراسر کشور، به بیمه شدگان و بازنشستگان ارایه خدمت می کند.

سازمان تامین اجتماعی همچنین با تاکید بر این که توسعه خدمات و ظرفیت های بخش درمان از راهبردهای اصلی مورد توجه در بخش درمان این سازمان است، از بیمه شدگان این سازمان خواسته است برای بهره وری بیشتر از ظرفیت های بخش درمان و انجام مطلوب تر فرایند ارایه خدمات سلامت، در موارد غیراورژانس از مراجعه مستقیم به بیمارستان های تامین اجتماعی خودداری کرده و در مرحله اول به بالغ بر 320 مرکز درمانی سرپایی این سازمان در سراسر کشور مراجعه کنند. چنان چه در این مراکز و از سوی همکاران پزشک شاغل در این مراکز نیازی به مراجعه به سطوح بعدی نظام سلامت احساس شود، همکاران سازمان تامین اجتماعی در همان مراکز و در قالب نظام ارجاع، از مراکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی برای بیماران پذیرش خواهند گرفت.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ارایه 156 میلیون خدمت سرپایی رایگان در مراکز درمانی – خبرگزاری سوشال لند | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ارایه 156 میلیون خدمت سرپایی رایگان در مراکز درمانی – خبرگزاری سوشال لند | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.