ارایه بیش از 111 هزار خدمت دارویی، درمانی و توانبخشی به شهروندان در ایام نوروز

ارایه بیش از 111 هزار خدمت دارویی، درمانی و توانبخشی به شهروندان در ایام نوروز

سخنگوی ستاد نوروزی جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت بی وقفه مراکز درمانی و دارویی هلال احمر از ارایه بیش از 111 هزار خدمت توانبخشی، درمانی و دارویی به شهروندان در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش سوشال لند، علی درویش پور با اشاره به ماموریت های هلال احمر از ابتدای طرح نوروزی تا به امروز گفت: از تاریخ 24 اسفند لغایت 8 فروردین، هلال احمر با بهره گیری از توان داوطلبان و جوانان در نقاط مختلف جاده های کشور حضور فعال داشته و به راهنمایی و آموزش مسافران نوروزی می پردازد و در قالب طرح های مختلف، خدمات بشردوستانه به شهروندان ارایه می دهند. در همین رابطه 299 هزار نفر از خدمات پویش بهرفت، 109 هزار نفر از پویش سبز و بالغ بر 99 هزار نفر از خدمات اکیپ های سحاب بهره مند شدند. در مجموع سازمان جوانان هلال احمر در این مدت به بیش از 2 میلیون و 275 هزار نفر خدمات رسانی کرده است.

سخنگوی ستاد نوروزی هلال احمر خاطرنشان کرد: در سال جاری ماه مبارک رمضان با ایام نوروز همزمان شده و هلال احمر با توجه به رسالتی که دارد در کنار نیازمندان و افراد کم برخوردار حضور دارد که بر این اساس از ابتدای طرح نوروزی 73 هزار و 570 بسته معیشتی در میان اقشار ضعیف جامعه توزیع شده است.

این مقام مسیول در هلال احمر تصریح کرد: در مجموع بیش از 928 هزار نفر از خدمات سازمان داوطلبان در این مدت بهره مند شده که بهره مندی 7305 نفر از طرح نیابت و 103 هزار نفر از طرح پایش سلامت بواسطه فعالیت 1332 پزشک داوطلب، تنها گوشه ای از این خدمات است.

وی افزود: خدمات هلال احمر معطوف به حوزه امدادرسانی و درمان نیست و این جمعیت در 13 روز اخیر به 6063 نفر در حوزه توانبخشی خدمات رسانی انجام داده است. همچنین نیاز دارویی 52 هزار و 645 نفر از مراجعه کنندگان به داروخانه های هلال احمر را برطرف و پاسخگوی نیازهای درمانی 50 هزار و 263 نفر از شهروندان بوده است.

درویش پور با تاکید بر این که تا پایان تعطیلات و اتمام سفرهای نوروزی، هلال احمر در آماده باش است، توضیح داد: در مجموع 3 میلیون و 333 هزار و 283 نفر از ابتدای طرح نوروزی از خدمات هلال احمر بهره مند شدند که این خدمات با به کارگیری 134 هزار و 121 نفر/روز از کارکنان، داوطلبان، جوانان و امدادگران به مردم ارایه می شود.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، 4258 پایگاه، مرکز و پست موقت نوروزی توسط جمعیت هلال احمر در ایام نوروز فعال و به شهروندان خدمات رسانی می کنند.

پایان خبر سوشال لند

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ارایه بیش از 111 هزار خدمت دارویی، درمانی و توانبخشی به شهروندان در ایام نوروز" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ارایه بیش از 111 هزار خدمت دارویی، درمانی و توانبخشی به شهروندان در ایام نوروز"، کلیک کنید.