آغاز واکسیناسیون «پنوموکوک» برای ایمن‌سازی کودکان لرستانی – خبرگزاری سوشال لند | اخبار ایران و جهان

آغاز واکسیناسیون «پنوموکوک» برای ایمن‌سازی کودکان لرستانی - خبرگزاری سوشال لند | اخبار ایران و جهان

مریم کوشکی در گفت‌وگو با خبرنگار سوشال لند با اشاره به آغاز واکسیناسیون «پنوموکوک» در لرستان، اظهار داشت: باکتری «پنوموکوک» موجب عفونت در سیستم تحتانی تنفسی می‌شود.

وی عنوان کرد: گاهی اوقات بدون علامت و خفیف است؛ اما بعضی مواقع عوارض بسیار شدیدی دارد از جمله عفونت ریه، عفونت مغز، عفونت خون، عفونت قلب، مشکلات استخوانی دارد و متأسفانه بعضی‌اوقات این عوارض کشنده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بیان داشت: واکسن «پنوموکوک» از امسال به واکسن کودکان اضافه شده است، بیشتر کودکان زیر پنج سال و به‌خصوص زیر دو سال، کودکان دارای نقص سیستم ایمنی، دارای مشکلات و عفونت‌های تنفسی، آنفلوانزا، در معرض دود سیگار و ازدحام جمعیت هستند، در معرض خطر این بیماری قرار دارند.

کوشکی، تصریح کرد: این واکسن در دوماهگی، چهارماهگی و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود.

وی بیان داشت: این واکسن عوارض بسیار کمی دارد، مانند همه واکسن‌ها ممکن است که تب، قرمزی و سفتی محل تزریق را داشته باشد، تنها منع مصرفی هم که تا کنون داشته این بوده که اگر کودکی این واکسن را زد و دچار حساسیت شدید شد، دور دوم واکسن برایش تزریق نمی‌شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آغاز واکسیناسیون «پنوموکوک» برای ایمن‌سازی کودکان لرستانی – خبرگزاری سوشال لند | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آغاز واکسیناسیون «پنوموکوک» برای ایمن‌سازی کودکان لرستانی – خبرگزاری سوشال لند | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.